همشهری آنلاین: رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم با اشاره به طرح معرف افزایی هیأت علمی دانشگاه‌ها اعلام کرد که معاونان آموزشی دانشگاهها به عنوان مسئول پیگیری این طرح معرفی شدند.

محمدرضا مردانی در گفتگو با مهر درباره طرح معرفت افزایی و دوره های مدرسی اعضای هیأت علمی اظهار داشت: این دوره برای معرفت افزایی اساتیدی است که به تازگی به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاهها جذب شده و یا می شوند.

وی اظهار داشت: این طرح توسط شورای اسلامی شدن دانشگاهها به تصویب رسید و اولویت برای هیأت علمی‌های جدیدالورود است.

وی ادامه داد: در این دوره ها، عنوانهای مربوط به مباحث عمومی از جمله روش تحقیق، روش تدریس و شیوه تدریس به منظور آشنایی اعضای هیأت علمی با مسائل مهارتی تدریس در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، این دوره برای افرادی که رشته تحصیلی شان غیرعلوم انسانی است می تواند مفید باشد و در واقع این مطالب برای افراد بازخوانی می شود.

مردانی تاکید کرد که استادان و مدرسان را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برای تدریس به اعضای هیأت علمی تعیین می کند.

وی خاطرنشان کرد که برگزاری این دوره ها به هیأت جذب دانشگاهها واگذار و هم اکنون در سطح 30 استان کمیته های استانی در دانشگاهها تشکیل شده و معاونان آموزشی مسئول پیگیری این دوره ها در دانشگاهها معرفی شدند.

کد خبر 174868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز