مشاور عالی سازمان سنجش با تشریح جزییات توزیع و رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور 91، گفت: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از فردا یکشنبه 4 تیر آغاز می‌شود.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 91 از روز یکشنبه چهارم تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: توزیع کارت‌های‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ وفنی، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌، هنر و زبان‌های‌ خارجی‌ تا روز چهارشنبه هفتم تیر ماه ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان باید با وارد کردن اطلاعات مندرج بر روی کارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدرهگیری و شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شرکت در کنکور شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم وسوم خود اقدام کنند، اظهارکرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

توکلی افزود: چنانچه هر یک از داوطلبان موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نشوند و یا اطلاعات کارت اعتباری را در اختیار ندارند، باید با همراه داشتن کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار شخصاً از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تیر ماه91 از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه کنند.

نحوه رفع نقص کارت کنکور91

وی در خصوص نحوه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون، گفت: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای نام خانوادگی و نام ، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم ، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم ، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، سال و محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، کارمندی، مدرک کاردانی و رشته‌های ویژه فرهنگیان کارت شرکت در آزمون مشاهده کنند، باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش حداکثر تا 10 تیر ماه اقدام کنند.

وی افزود: البته داوطلبانی که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال 1384 به بعد است، چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3 ، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 کارت شرکت در آزمون خود هستند، با توجه به اینکه در زمان ثبت‌نام اولیه نسبت به تایید بندهای فوق اقدام و کد سوابق تحصیلی دریافت کرده‌اند دراین مرحله هرگونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرک دیپلم داوطلبان است.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: همچنین داوطلبانی که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال 1383 و قبل از آن است، چنانچه خواستار ویرایش سال اخذ مدرک دیپلم کارت شرکت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن هستند و در یکی از رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دیپلم خود را اخذ کرده‌اند و یا به یکی از رشته‌های مذکور تغییر می‌دهند، باید کد پیگیری آموزش و پرورش را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند و آن را در محل مربوط در صفحه ویرایش اطلاعات وارد و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرک دیپلم خود اقدام کنند.

وی با اشاره به نحوه اصلاح مواردی چون جنس، دین ، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار در صورت مغایرت در کارت شرکت در آزمون، تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند برای اصلاح از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تیر ماه با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از جمله فاقد مهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و . . . است باید در مهلت مذکور با به همراه داشتن 2 قطعه عکس 4*3 ، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه کنند و موضوع را پیگیری کنند تا مشکل رفع شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به زمان‌های برگزاری کنکور هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه، گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز پنج شنبه هشتم تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح و گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر روز جمعه 9نهم تیر ماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز شنبه 10 تیر ماه در 346 شهرستان و بخش مختلف برگزار می‌شود.

کد خبر 174811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز