گروه شهری: یادمان شهدای هفتم‌تیر با هدف احیای فرهنگ ایثار و تکریم مقام 72شهید مظلوم و تبیین عمق فاجعه تروریستی برای مردم به‌ویژه نسل جوان و آینده‌ساز ایران اسلامی احداث شد.

به گفته علی برادران، مدیرعامل سازمان عمران مناطق شهرداری تهران، در شهر‌های مختلف دنیا یادمان‌هایی برای افرادی که از لحاظ ملی در تاریخ آن کشور مؤثر بوده‌اند، ایجاد می‌شود و این یادمان‌ها جزو نمادهای اصلی و حتی شناسنامه آن شهر محسوب می‌شوند. وی افزود: پیوستگی میان هویت ملی و زندگی روزمره اجتماعی همواره مورد تأکید مدیریت شهری تهران بوده است و اساساً از سیاست‌های فرهنگی شهرداری محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، برادران اظهار داشت: براساس درخواست بنیاد فرهنگی هفتم‌تیر و موافقت و دستور محمدباقر قالیباف شهردار تهران این طرح در محل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی جانمایی، طراحی و احداث شد. وی گفت: با توجه به قرارداشتن این پروژه در ردیف پروژه‌های بزرگ ملی و جایگاه ویژه شهدای هفتم‌تیر در فرهنگ سیاسی کشور مدیریت سازمان با برنامه‌ریزی منظم و مستمر این پروژه را اجرا کرد.

برادران در توضیح ویژگی بنای یادبود شهدای هفتم تیر گفت: این بنا دارای 14‌هزار مترمربع زیربناست که برخوردار از حیاط اصلی، موزه و نمایشگاه در دو طبقه، سالن همایش با گنجایش 450نفر و لابی به وسعت 580متر مربع است.همچنین جایگاه ویژه با طراحی فضایی برای استفاده در مراسم مختلف در دو طبقه برای حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی، کتابخانه در سه طبقه، پژوهشگاه و بنای یادمان با ایوانی رفیع است که با الهام از معماری اسلامی ایرانی ایجاد شده است.

کد خبر 174553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز