همشهری آنلاین: نسخه‌ای نایاب و سالم از رایانه اپل 1،‌اولین محصول شرکت اپل،‌ در حراجی با قیمتی گزاف به فروش رسید.

این رایانه قدیمی با قیمت 374 هزار و 500 دلار به فروش رسید،‌ قیمتی که دو برابر قیمت تخمین زده شده توسط موسسه حراجی Southby بوده است که رکوردی جدید را از نظر قیمت کالاهای به فروش رسیده در این حراجی به ثبت رساند. در همین حراجی یادداشتی از "استیو جابز" زمانی که وی در شرکت "آتاری" مشغول به کار بوده است نیز به قیمت 27 هزار و 500 دلار به فروش رسید. تخمین کلی که برای فروش این یلادداشت چهار صفحه‌ای زده شده بود 15 هزار دلار بود.

اپل تنها 200 نسخه از رایانه اپل 1 تولید کرده بود،‌ رایانه‌ای کاملا دست‌ساز که به دستان "استیو جابز" و "استیو وزنیاک" بنیانگذاران شرکت اپل ساخته شده و با قیمت 666.66 دلار به فروش رسیده بود. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود تنها 50 رایانه اپل 1 در دنیا وجود داشته باشد و نسخه به فورش رسیده یکی از نسخه‌هایی است که هنوز سالم و قابل استفاده است.

یادداشت به فروش رسیده نیز در سال 1974 توسط جابز و درباره چگونگی ارتقا بازی "World Cup" آتاری نوشته شده است. وی در آن تاریخ 19 سال سن داشت و در میان صفحات دستنوشته‌اش طرح‌های مداری و نمودارهایی برای بهبود دادن بازی به چشم می‌خورند.

پیش از این نیز در حراجی در ماه دسامبر مدارک و اسناد بنیانگذاری شرکت اپل که امضای استیو جابز در زیر آنها به چشم می‌خورد با قیمت 1.6 میلیون دلار به فروش رسید.

کد خبر 174184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز