همشهری آنلاین: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: به استناد بند الف ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه به عنوان مرجع تصویب افزایش سالانه ضریب حقوق کارکنان مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، هیات وزیران میزان ضریب افزایش حقوق، عیدی، پاداش و سقف کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم را تعیین کرد.

ایسنا نوست: رحیم ممبینی اظهار کرد: بر این اساس ضریب و سایر موضوعات تعیین شد و طبق مصوبه، ضریب حقوق برای همه گروه‌های حقوق بگیر چه آن‌هایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری می‌شوند و چه آن‌هایی که مشمول قانون مذکور نیستند، به میزان 15 درصد تعیین شد.

وی با اشاره به متفاوت بودن شکل اجرایی مصوبه، تاکید کرد: ضریب حقوق برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و قضات که در سال گذشته 9960 واحد ریال بوده است، در سال جاری 11 هزار و 460 واحد ریال در نظر گرفته شده و این ضریب در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 1500 واحد ریالی داشته است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری افزود: میزان افزایش حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سال گذشته 700 واحد ریال بوده که این رقم درسال جاری به 805 واحد ریال افزایش داده شده و این افزایش به معنای افزایش 15 درصدی حقوق‌ها است.

ممبینی همچنین اظهار کرد: ضریب حقوق کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگی کارکنان دولت مانند کارمندان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه به میزان 805 واحد ریال تعیین شده است.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان، کارمندان موسسات انتفاعی، بانک‌ها و بیمه‌ها

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: بازنشستگان نیز مشمول افزایش 15 درصدی حقوق می‌شوند. از سوی دیگر حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و بیمه‌ها نیز 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

حداقل حقوق کارمندان

ممبینی با اعلام میزان حداقل حقوق کارمندان تصریح کرد: حداقل حقوق کارمندان در سال گذشته 341 هزار تومان بود که در سال جاری میزان آن به 392 هزار و 150 تومان افزایش داده شده که رشد 51 هزار و 150 تومانی داشته است.

وی با تاکید بر این که میزان حداقل حقوق مذکور برای بازنشستگان نیز اعمال می‌شود گفت: بر این اساس حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌ بازنشستگی کشور، نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی در سال جاری 392 هزار و 150 تومان است.

حذف محدودیت‌های پرداخت کمک‌های مستقیم و غیر مستقیم

او با اشاره به وجود محدودیت برای پرداخت کمک‌های رفاهی مستقیم وغیرمستقیم در سال گذشته و سنوات قبل اظهارکرد: در سال جاری این محدودیت‌ها حذف و گفته شده کمک‌های رفاهی در سقف بودجه مصوب دستگا‌ه‌ها انجام شود. قابل توجه است که برای وجود عدالت در پرداخت نیز کنترل‌های لازم از طریق موافقت نامه‌ها به عمل خواهد آمد.

ممبینی افزود: کارکنان قرارداد کار معین یا مشخص، ساعتی و موارد موضوع ماده 124 قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس دستورالعمل بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از سوی وی تهیه می‌شود.

افزایش هزینه حمل ونقل

وی از افزایش هزینه حمل و نقل کارمندان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد:‌ دستگاه‌هایی که نمی‌توانند سرویس حمل و نقل ارائه دهند نیز می‌توانند در تهران ماهانه به فرد تا 65 هزار تومان و در شهرهای بالای 500 هزار نفر، 43 هزار تومان پرداخت کنند.

حذف محدودیت‌های مربوط به مهدکودک

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با تغییر شرایط پرداخت هزینه مهدکودک به کارمندان خانم گفت: در گذشته در مورد مهدکودک نیز محدودیت‌هایی وجود داشت (از جمله قانون سه کودک) اما در سال جاری محدودیت‌ها برداشته شده و کارمندان خانم به ازای هر فرزند زیر شش سال (تاکنون شرط پنج سال بوده است) ماهانه 50 هزار تومان دریافت می‌کنند.

دو برابر شدن میزان پرداخت فوق‌العاده ماموریت

ممبینی درباره میزان فوق‌العاده ماموریت روزانه گفت: میزان پرداخت فوق العاده ماموریت روزانه کشور برای کارمندان و دستگاه‌های اجرایی مشمول ضابطه آیین نامه فوق العاده ماموریت روزانه، در سال 91 نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در گذشته پرداخت فوق‌العاده ماموریت روزانه یک بیستم حداقل حقوق و مزایا و مازاد آن به صورت یک صدم بوده که الان یک صدم به یک پنجاهم افزایش پیدا کرده و دستگاه‌ها برحسب اعتبارات مصوب می‌توانند فوق العاده ماموریت را پرداخت کنند.

حذف محدودیت‌های سایر پرداخت‌ها

او با اشاره به افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان در سال جاری علیرغم کمبود اعتبارات گفت: با وجود این که قانون برنامه پنجم توسعه بیان داشته که افزایش حقوق‌ها در سقف اعتبارات مصوب در بودجه‌های سنواتی تعیین شود ولی علیرغم محدودیت‌ها، با نظر خاص رییس جمهوری ضریب 15 درصد برای افزایش حقوق کارمندان در سال جاری تصویب شد.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر موضوع مذکور محدودیت‌هایی که برای سایر پرداخت ها وجود داشت نیز در سال جاری برداشته شده است. 

کد خبر 174092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز