گروه اجتماعی: معاون اجتماعی نیروی انتظامی اعلام کرد که جشنواره‌ها و جشن‌های سینمایی که مروج ضدارزش‌ها باشد، تعطیل خواهد شد چرا که ادای خارجی‌ها را درآوردن هنر نیست.

سردار بهمن کارگر در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس و انجمن سینمای پلیسی که با حضور وزیر ارشاد، معاونان وزیر، هیأت مدیره خانه سینما و جمعی از هنرمندان و کارگردانان برگزار شد، تأکید کرد: اعتقاد پلیس این است که هنر و فرهنگ در زمانی می‌تواند مؤثر باشد که به‌دنبال ارزش‌ها باشد. هنری که به‌دنبال ارزش‌ها و دنباله‌رو انقلاب و نظام نباشد مضر است.

هم‌اکنون شش ماه است که بحث خانه سینما مطرح شده و پلیس نیز بنا بر درخواست ارشاد وارد این موضوع شد. کارگر در عین حال گفت: سعی ما کمک در این زمینه است و اعتقاد به کارهای امنیتی و انتظامی در حوزه هنر نداریم. می‌توان با گفتمان به اهداف مورد نظر رسید. معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام اینکه به‌عنوان نیروی انتظامی به وضع کنونی سینما معترض هستیم، تأکید کرد: سینما نباید ترویج‌دهنده بدپوششی و بدحجابی باشد.

جشن‌ها یا جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود و سایت‌های هنرمندان در فضای مجازی ترویج‌دهنده این موضوع است. وزارت ارشاد باید جلوی فعالیت این سایت‌ها را بگیرد. او با انتقاد از وضعیت حجاب برخی از بازیگران گفت: برخی از زنان هنرمند به جشنواره‌هایی مانند کن می‌روند و با کشف حجاب و لباس با مرد نامحرم دست می‌دهند.

این فرد می‌تواند الگو باشد؟ چطور سینماگران صدایشان در این مورد درنمی‌آید آن‌وقت یک هنرمند وقتی راجع به زن در سینما اظهارنظر می‌کند کلی سروصدا ایجاد شده و صدای خیلی از این افراد درمی‌آید اما چرا این زن که با این قیافه در جشنواره‌های خارجی حاضر می‌شود صدای هیچ سینماگری درنیامد. دختران ما باید از این افراد الگو بگیرند؟

به گفته سردار کارگر سینماگران باید خودشان در میدان حاضر شوند تا جلوی افراط و تفریط گرفته شود. البته ما اعتقاد نداریم که کسی بیاید و مدعی شود سینمای ما فاسد است. همانقدر که با فساد در سینما مخالف هستیم با انحراف در سینما نیز مخالفیم. با دست کثیف نمی‌توان به‌دنبال تمیزکاری بود. معاون اجتماعی نیروی انتظامی از وزیر ارشاد و معاونانش خواست تا با این وضعیت برخورد کنند و گفت: واقعا جای تأسف است که زن هنرپیشه‌ای برای اینکه در خارج مورد قبول قرار گیرد به هر شکلی دربیاید و کشف حجاب کند. در حالی که زن بوسنیایی که در قلب اروپا زندگی می‌کند با حجاب در همان جشنواره حاضر شود. وی تأکید کرد: اهالی سینما باید به جای پرداختن به اختلافات به دنبال اصلاح امور باشند چرا که باندبازی می‌تواند سینما را نابود کند.

نگاه امنیتی به هنر نداریم

کارگر با بیان اینکه پلیس اعتقادی به کار امنیتی و انتظامی در عرصه هنر ندارد، تأکید کرد: باید کار هنر را به هنرمندان سپرد اما نباید قانون را فراموش کرد. نیروی انتظامی اسیر جوسازی‌ها نمی‌شود و به وظیفه خود عمل می‌کند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه از این پس هرجشنواره و جشنی در حوزه سینما بر مبنای ارزش‌ها نباشد همانند جشنواره غذا تعطیل می‌شود، گفت: مسئولیت این حوزه برعهده وزارت ارشاد است. این وزارتخانه همانگونه که در مسأله سینما محکم وارد شد در مسائل دیگر نیز باید محکم و دقیق وارد شود.

او از برخی هنرمندان خواست که ادای اپوزیسیون را درنیاورند که مردم آنها را سر جایشان خواهند نشاند. وی افزود: هنر این نیست که برویم و ادای خارجی‌ها را دربیاوریم هم‌اکنون بچه مسلمان‌ها بهترین آثار را تولید می‌کنند. به گفته کارگر همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس مسأله هسته‌ای و سلول‌های بنیادی موفق شدیم با ورود به عرصه فرهنگ نیز می‌توانیم موفق باشیم.

معاون اجتماعی ناجا در بخش دیگری از سخنانش درباره چرایی مخالفت با حضور خانم‌ها در سالن سینما برای تماشای فوتبال گفت: ما مستندهایی از نمایش فوتبال در سالن‌های سینما تهیه کرده‌ایم و با تماشای آنها متوجه شدیم حضور آقایان و خانم‌ها به‌صورت مختلط در چنین برنامه‌هایی شایسته نیست. زیرا آقایان هیجان زده می‌شوند و حرف‌های استادیومی می‌زنند. سردار کارگر در پایان تأکید کرد: چنین مکان‌هایی در ‌شأن خانم‌ها نیست.

کد خبر 173642
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز