همشهری آنلاین: مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: نخستین مرکز آموزش حرفه‌ای نمایش عروسکی ناشنوایان و کم شنوایان کشور با عنوان" باغچه مهر" به همت سازمان فرهنگی هنری شهراری تهران و با هدف ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت‌های هنری ناشنوایان و کم شنوایان کشور در فرهنگسرای‌شفق افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، شهرام کرمی مدیر هنرهای نمایشی این سازمان با اعلام این خبر افزود: عنوان این مرکز برگرفته از اولین مدرسه ناشنوایان است که توسط مرحوم باغچه‌بان در تهران تأسیس شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مرکز آموزشی ساعت 18روز سه شنبه 23 خرداد ماه با حضور جمعی از فعالان عرصه تئاتر ناشنوایان، مدیران موسسه های فعال در حوزه ناشنوایان و جمعی از مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری در فرهنگسرای شفق افتتاح خواهد شد.

کرمی به سه پایه مقدماتی، پیشرفته و تخصصی در این مرکز آموزشی اشاره کرد و گفت: در مرحله مقدماتی شناخت، طراحی و ساخت عروسک های خمیری، پارچه ای، اسفنجی، روکشدار و کاغذی، در پایه پیشرفته، طراحی و ساخت عروسک هایی با استفاده از مواد نیمه سخت، بازیگردانی و عروسک گردانی و در پایه تخصصی ساخت عروسک های پیشرفته با مواد سخت شامل چوب و پلکسی گلاس، ساخت دکور و نمایشنامه نویسی آموزش داده می شود.

وی بر بهره گیری از دانش و توان اساتید مجرب در این مرکز تأکید کرد و افزود: در حال حاضر رایزنی هایی با انجمن خانواده ناشنوایان، کانون ناشنوایان ایران، انجمن احیاء شنوایی، موسسه حمایت از افراد با افت شنوایی و اداره کل آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران انجام شده است.

مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه همه اقشار جامعه اعم از شنوا، کم شنوا، ناشنوا و افراد با افت شنوایی مخاطب این مرکز هستند گفت: در این مرکز افراد ناشنوا و کم شنوا می توانند با بکارگیری هنر نمایش عروسکی تخیلات خود را به تصویر بکشند و از این طریق احساسات خود را به دیگران منتقل کنند.

وی افزود: در این فضای آموزشی سعی می شود تا از طریق نمایش و بازی‌ در صحنه ‌کوچک تئاتر نوع رفتار درست و مواجهه مناسب با این گروه خاص، در محیط ‌های بزرگتر همچون خانواده، جامعه و مراکز آموزشی و فرهنگی عمومی برای این گروه فرهنگ سازی شود.

کد خبر 173568

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز