جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 19 خرداد در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز‌ جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" و اینکه در خطبه 165 نهج‌البلاغه امیر المومنین حضرت علی (ع) مردم را در تمام امور مسئول دانسته‌اند، گفت: در آن دنیا از تمام نعمت‌هایی که به انسان عطا شده است، سؤال می‌شود؛ کسانی که زمینه‌ساز تعطیلی کارخانه‌ای شدند یا ‌کارخانه‌ای را در دیگر کشورها ایجاد کردند، باید پاسخگو باشند.

 وی در ادامه خطبه به مذاکرات ایران و 1+5 در روزهای آینده اشاره کرد و اظهار داشت: غربی‌ها هیچگاه حاضر نبودند که ما اورانیوم غنی شده‌ 20 درصد برای مصارف پزشکی داشته باشیم ولی به دست جوانان این مرز و بوم این فناوری به دست آمد و در جهان نیز انعکاس یافت.

 آیت‌الله امامی‌ کاشانی خطاب به 1+5 نیز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه غرب از ایران هسته‌ای نمی‌ترسد، بلکه از ایران اسلامی می‌ترسد، گفت: اگر ایران هیچ سلاحی هم نداشته باشد، باز‌هم غرب از جمهوری اسلامی ایران می‌ترسد.

 خطیب موقت نماز‌جمعه تهران ریشه‌ گفت: دو چیز مصر، یمن و بسیاری از کشورهای غیر‌اسلامی را بیدار کرد که یکی اسلام و دنباله‌روی از اسلام جمهوری اسلامی و به طبع آن استقلال، عزت ملی و اینکه ایران حرف اول منطقه را می‌زند، بود.

 آیت‌الله امامی کاشانی دیگر عامل بیداری اسلامی را خونریزی، شکنجه و ظلم‌های استکبار در کل دنیا خصوصا در کشورهای اسلامی دانست که مردم را از این کشورها متنفر و دنیا را از آنها ناامید کرد.

 خطیب نماز جمعه تهران تحریم‌های وضع شده علیه ایران را زمینه‌ساز پیشرفت کشور خواند و تصریح کرد: آنها فکر می‌کردند که این تحریم‌ها ملت ایران می‌ترساند ولی در عمل این تحریم‌ها ملت ایران را عصبانی کرد تا ملت در برابر آنها بایستند و عقب‌نشینی نکند.

 وی ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم به استکبار عقل بدهد چرا‌که از قدیم گفته‌اند خدایا آنکه را عقل دادی، چه ندادی و آنکه را عقل ندادی، چه دادی.

 آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره پنجمین سالروز وفات آیت‌الله مشکینی گفت: ایشان استاد فقه، اصول، اخلاق، عاشق امام و خدمتگزار نظام بود که بسیاری از فضلای قم و شهرستان‌ از شاگردان ایشان به حساب می‌آیند.

 خطیب نماز‌جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به اهمیت ماه مبارک رجب به مردم توصیه کرد که در این ماه صدقه بدهند که این صدقه‌ها برای آخر ارزشمند است.

کد خبر 173302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز