همشهری آنلاین: معاون مرکز امور دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مراجعه 17 هزار نفری دانشجویان علوم پزشکی به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در سال گذشته، گفت: در طی دو سال گذشته هیچ مورد خودکشی نداشته‌ایم.

دکتر بهزاد تدین در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته 17 هزار نفر به مراکز مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: بیشترین دلائل مراجعه به مراکز مشاوره افت تحصیلی و مشاوره‌های قبل از ازدواج بوده است، همچنین دیگر موارد مراجعه در زمینه‌های اضطراب، استرس و مشکلات دانشجویان جدیدالورود به دلیل دوری از خانواده است.

وی با بیان اینکه مشکل دانشجویان جدیدالورود افت تحصیلی است، تصریح کرد: خوشبختانه احساس محبت میان دانشجویان و مشاوران برقرار است به این دلیل دانشجویان به راحتی به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند.

معاون دانشجویی مرکز دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه در 118 خوابگاه علوم پزشکی پایگاه خدمات مشاوره مستقر است، تصریح کرد: این پایگاه‌ها، شعبه‌ای از دفاتر مشاوره هستند که به دانشجویان خوابگاهی خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه مکاتبات میان دفاتر مشاوره کاملا محرمانه است، خاطرنشان کرد: کلیه مکاتباتی که از دفاتر مشاوره ارسال می‌شود کاملا به صورت محرمانه است.

تدین با اشاره به تجهیز 35 دانشگاه علوم پزشکی به خط تلفنی مشاوره، گفت: کارگاه‌های مختلف در زمینه‌های مهارت‌های زندگی، اعتیاد و مشاوره‌های شغلی برای کارشناسان برگزار می‌شود.

کد خبر 173014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز