مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: معاون خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات این معاونت و نحوه خدمات رسانی شهرداری تهران در بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را تشریح کرد.

مجتبی عبداللهی در یک نشست خبری گفت: هرساله اقدامات شایسته‌ای از سوی شهرداری تهران در محوطه مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد و بنا بر اظهارات مسئولین مربوطه بخش عمده‌ای از خدماتی که در مرقد مطهر امام(ره) ارائه می‌شود از سوی شهرداری تهران است.براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته اززائران و مردم از نقاط مختلف کشور، رضایتمندی کاملی حاصل شده است.

وی با درخواست از شهروندان تهرانی برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) گفت: در بخش حمل‌ونقل 300 دستگاه تاکسی ون برای انتقال زائران، 150 دستگاه تاکسی ون برای ستاد گمشدگان و ناوگان اتوبوسرانی هم با بیش از 4هزار و 200 دستگاه اتوبوس به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند. عبداللهی ادامه داد: از 4 هزار و 200 دستگاه اتوبوس یاد شده، 1500 دستگاه در 70 میدان اصلی و پایانه شهر، 1700 دستگاه اتوبوس در پایگاه‌های بسیج، سپاه و مساجد مختلف و 1000 دستگاه هم در سطح شهر آماده انتقال زائران هستند.

معاون شهردار تهران با اشاره به فعالیت 24 ساعته متروی تهران در روزهای 12، 13 و 14 خرداد ماه، تصریح کرد: مقرر شده برای انتقال زائران مرقد مطهر امام خمینی (ره) هیچ‌گونه بلیتی از مسافران مترو دریافت نشود و سفر آنها رایگان باشد؛ ضمن اینکه سرفاصله حرکت قطارهای مترو نیز به 4 دقیقه می‌رسد. وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری منطقه یک در جماران مشغول خدمات رسانی می‌شوند، گفت: 21منطقه دیگر به‌طور کامل در اطراف حرم امام راحل مستقر هستند و براساس نقشه‌های از پیش تعیین‌شده ایستگاه‌های پذیرایی و فرهنگی ایجاد کرده‌اند.

عبداللهی با بیان اینکه اقدامات شهرداری از اسفندماه سال گذشته در محوطه مرقد مطهر امام(ره) آغاز شده است، گفت: سازمان مدیریت پسماند حدود 2هزار کامیون نخاله از محوطه حرم خارج کرده است.وی گفت:‌ شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ضمن برپایی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی، کار جمع‌آوری، کنترل و نظارت دستفروشان و سد معبری که احتمال دارد شکل بگیرد را بر عهده دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: شرکت شهر سالم نیز در این ایام در آماده باش کامل به سر می‌برد و با 10 دستگاه آمبولانس و 40 نفر کادر پزشکی آماده ارائه خدمات به زائران است.وی از ساخت یک سوله در اطراف محل برگزاری مراسم خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته ستاد برگزاری مراسم در چادر شکل می‌گرفت که امسال با ساخت سوله‌ای بزرگ تمام قسمت‌های ستاد در آن حضور دارند. وی از پیش‌بینی 500 هزار بسته پذیرایی توسط سازمان میادین، یک میلیون بطری آب معدنی و 110 هزار پرس غذا برای زائران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در مراسم امسال بیش از 2 میلیون زائر درمرقد مطهر امام راحل حضور یابند که ستاد برگزاری مراسم از آنها پذیرایی خواهد کرد.

عبداللهی به افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها اشاره کرد و گفت: برای 4 هزار و 200 اتوبوس و خودروی سواری که با کارت تردد وارد می‌شوند پیش‌بینی پارکینگ شده است؛ ضمن اینکه اتوبوس‌هایی که از شهرستان‌ها به تهران اعزام می‌شوند نیز در محل جاده‌ای که در سمت غرب ورودی حرم به سمت اسلامشهر در حال احداث است مستقر می‌شوند. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از سرویس‌های بهداشتی سیار در محل برگزاری مراسم استفاده می‌شد، گفت: 1350دستگاه سرویس بهداشتی سیار از سال‌های گذشته وجود دارد و ما امسال احداث 1300سرویس بهداشتی در 7 مکان را در دستور کار قرار دادیم که برای مراسم امسال 650 چشمه از این سرویس‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

عبداللهی با بیان اینکه امسال ولادت حضرت علی(ع) مصادف با مراسم ارتحال امام (ره) است، تصریح کرد: به این مناسبت هم توجه خاص کرده‌ایم از این‌رو به مناطق 3، 6، 7، 8، 11، 15 و 16 ابلاغ کردیم که در محل حضور داشته باشند و خدمات رسانی را ادامه دهند. وی اضافه کرد: 2 پرچم 70 متری با عنوان اقتدار و عزت میهن اسلامی در 2 سوی حرم مطهر نصب خواهد شد.همچنین بیش از 800 دستگاه چادر تشکیلات ستاد بحران در 4 بوستان بزرگ اطراف حرم از جمله شهید کاظمی، ولایت، آزادگان و اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برپا می‌شود.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران 400 نیروی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران هم با 71 خودروی سنگین و 52 خودروی سبک به‌صورت آماده باش قرار خواهند داشت. نیروهای سازمان از هم‌اکنون در محل حضور دارند.

کد خبر 172652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز