سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام: سه درصد از سهام شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران سه‌شنبه 15 اسفند 85، در تابلوی فرعی عرضه شد که به علت عدم نرسیدن معامله به حد نصاب در عرضه های اولیه ،‌عرضه سهام این شرکت به زمان دیگری موکول شد.

در این روز همزمان با عرضه عمده سهام بانک پارسیان، پس از مپنا، طولانی‌ترین صف خرید در بورس تهران برای سهام این شرکت تشکیل شد.

در این روز شرکت های ایران خودرو دیزل و گواه هر کدام یک درصد و در مجموع  دو درصد از سهام بانک پارسیان  را به صورت یکجا و نقد در تابلوی اصلی عرضه کردند.
قیمت پایه هر سهم  بانک پارسان هزار و 927 ریال و مجموع سهام منتشر شده این شرکت پنج میلیارد اعلام شده است.

همچنین طی معاملات امروز 145.2 میلیون سهم معادل 3 درصد از سهام مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران(مپنا) در تابلوی فرعی به فروش گذاشته شد.


گزارش های رسیده از تالارهای مبادلات سهام در بورس تهران نشان می دهد امروز 91فر برای خرید 46.2میلیون سهم مپنا به ارزش 72.3 میلیارد ریال مقابل درهای کارگزاری ها صف کشیدند.

همچنین یک هزار و 793 نفر برای 17.8 میلیون سهم بانک پارسان به ارزش 30.4 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

شرکت های سرمایه گذاری بهمن، گلوکوزان، سرمایه گذاری ملی و پتروشیمی نیز روز سه شنبه 15 اسفند 85 در فهرست شرکت های حاضر در جدول عرضه حضور داشتند.

از سوی دیگر طی مبادلات امروز طی دو دستور فروش 96.3 میلیون سهم مپنا به ارزش 241 میلیارد ریال به فروش  گذاشته شد.

همچنین یک هزار و 268 نفر 4.6 سهم گل گهر به ارزش 140 میلیارد ریال را عرضه کردند و 265 نفر هم برای 634 هزار و 481 سهم باما به ارزش 44 میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

پتروشیمی خارک، کالسیمین، سرمایه گذاری بانک ملی، پتروشیمی اراک، فرآوری مواد معدنی و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز امروز از جمله شرکت هایی بودند که حجم عرضه سهام آن ها‌بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

حجم معاملات

تعداد 37 میلیون سهم به ارزش 101.2 میلیارد ریال در جریان مبادلات روز سه شنیه 15 اسفند 85 داد و ستد شد.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام امروز در بورس تهران تحت تاثیر معاملات بانک اقتصاد نوین و سرمایه گذاری غدیر افت  4 واحدی را تجربه کرد و به 9 هزار و 905 واحد رسید.

شاخص عملکرد تالار اصلی و فرعی هم امروز به ترتیب با 4 و 3.4 واحد  کاهش روبرو شدند.

طی مبادلات این روز شاخص مالی 38 واحد افزایش یافت و در مقابل  شاخص صنعت  5 واحد افت کرد.

کد خبر 17257

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز