مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: طراحی آمریکایی لامپی نامتعارف طراحی و ابداع کرده است که برای استفاده از آن باید ابتدا بالای لامپ را شکسته،‌از لبه های تیز شیشه برای بریدن انگشتتان استفاده کرده و چند قطره از خون خود را درون لامپ بریزید تا چراغ شروع به درخشیدن کند،‌باشد که ارزش انرژی که بی‌توجه آن را هدر می‌دهید را بیشتر بدانید!

لامپ

"مارک تامسون" طراح این چراغ،‌طرحش را ایده‌ای می‌داند که می‌تواند انسانها را وادار کند درباره جامعه یکبارمصرفی که در آن زندگی می‌کنند،‌بیشتر فکر کنند. وی می‌گوید یک آمریکایی سالانه به صورت متوسط سه هزار و 383 کیلووات بر ساعت انرژی مصرف می‌کند،‌این میزان انرژی با انرژی مصرف شده به واسطه روشن گذاشتن چراغهای چهار اتاق در 12 ماه سال برابری می‌کند.

لامپ

تامسون در وب سایتش نوشته است: این لامپ تلاشی است برای وادار کردن انسانها به تفکر درباره این موضوع: اگر استفاده از انرژی برای هر فرد هزینه‌ای شخصی داشت چه می‌شد؟ همانطور که از دست دادن مقادیر زیادی خون می‌تواند زندگی انسانها را به خطر بیاندازد،‌ استفاده بیش از اندازه از انرژی نیز می‌تواند محیط زیست را به خطر بیاندازد.

وی برای تبلیغ لامپ ابداعی‌اش تبلیغ ویدیویی ناراحت کننده ای نیز ساخته است که در آن زنی که در تاریکی نشسته با بریدن انگشتش با لبه‌های تیز لامپ و ریختن قطراتی از خونش درون آن،‌ باعث می‌شود لامپ روشن شده و اطراف را روشن سازد.

لامپ

این لامپ حاوی مواد شیمیایی است که ترکیب آنها با خون منجر به درخشش مایع درون لامپ می‌شود. این طرح به شکلی ساخته شده که تنها یکبار قابل استفاده باشد و هدف از طراحی آن به گفته تامسون،‌نمایش دادن این حقیقت تلخ است که جامعه مصرفگرای مدرن تا چه اندازه غیر مسئول است. وی می‌گوید با استفاده از این لامپ یکبارمصرف،‌ مصرف‌کننده باید زمانی که بیشترین نیاز به نور را دارد به این بیاندیشد که چقدر در مصرف انرژی اصراف می‌کند و چقدر انرژی ارزشمند است.

کد خبر 172401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز