همشهری‌آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد از روز شنبه ششم خرداد ماه گفت: حدود 307 هزار نفر در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

sanjesh

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد از روز شنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: داوطلبان می‌توانند با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و مشخصات شناسنامه‌ای خود نسبت به شماره نتایج اولیه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناس ارشد همزمان با اعلام نتایج منتشر می‌شود، اظهار کرد: از 758 هزار و 13داوطلب حاضر در جلسه آزمون حدود 307 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

توکلی با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز از ساعت 14 روز دوشنبه هشتم خرداد ماه نیز تصریح کرد: این دسته از داوطلبان می‌توانند تا روز پنجشنبه 11 خرداد ماه با انتخاب رشته‌ محل‌های مورد نظر حداکثر تا 100 کد رشته محل در فرم اینترنتی انتخاب رشته درج کنند.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان باید در ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کنند خاطرنشان کرد: داوطلبان باید در درج رشته محل‌های انتخابی، اولویت علاقه را در نظر گیرند.

پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی شماره رمز 15 رقمی توسط سیستم انتخاب رشته به عنوان رسید به داوطلبان داده می‌شود در غیر این صورت انتخاب رشته آنان مورد تایید قرار نگرفته است.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به ثبت نام 930 هزار و 215 نفر در آزمون کارشناس ارشد امسال ، تصریح کرد: این آمار نسبت به آزمون دوره گذشته 58 هزار و 409 نفر افزایش داشته است.

توکلی از پذیرش بیش از 85 هزار نفر در نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد خبرداد و افزود: نتایج نهایی در محدوده زمانی یازدهم تا سیزدهم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود

کد خبر 171791
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز