همشهری آنلاین: مقام ارشد اوکراینی کمیته المپیک پس از اینکه کشف شد قصد فروش غیرقانونی بلیط‌های المپیک لندن 2012 را داشته است، از سمتش برکنار شد.

"ولادیمیر گراشچنکو" یکی از اعضای کمیته ملی المپیک اوکراین به خبرنگاری که نقش یک خریدار بریتانیایی را بازی می‌کرد گفت بیش از 100 بلیط برای فروش در اختیار دارد. فروش بلیط‌های المپیک لندن در بازار سیاه جرم به شمار رفته و می‌تواند تا 20 هزار پوند جریمه در پی داشته باشد.

در پی انتشار این خبر،‌ گراشنکو توسط "سرگئی بوبکا" رئیس کمیته ملی المپیک اوکراین از کار معلق شد. قوانین سختگیرانه المپیک برای کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بر این اساس است که بلیط‌های المپیک تنها باید به مقیم‌های داخل کشور فروخته شوند تا از ایجاد بازار سیاه جلوگیری شود.

پس از انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه یکی از مقامات کمیته المپیک اوکراین تلاش‌هایی برای فروش بلیط‌های المپیک لندن را دارد،‌ یکی از خبرنگاران BBC در نقش یک دلال بلیط بریتانیایی با وی ملاقات کرد و مدارک کافی برای تایید تلاش وی برای به فروش رساندن بلیط‌های المپیک را به دست آورد.

گراشنکو که از سال 1997 از مقامات ارشد کمیته ملی المپیک اوکراین بوده است در ملاقات با این خبرنگار به وی گفته بود: می‌دانم که یک دلال بلیط هستید و از این رو برای من در ارجحیت قرار دارید در صورتی که بلیط اضافه‌ای در اختیار داشتیم با شما تماس می‌گیریم.

وی توضیح داده که مسئولیت پخش بلیط‌ها را در میان ورزشکاران،‌ مربیان و تماشاچیان اکراینی به عهده دارد و زمانی که این کار به پایان برسد بیش از 100 بلیط اضافه برایش باقی خواهد ماند و در ازای فروش آنها از خبرنگار پول نقد درخواست کرده است.

کد خبر 171626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز