همشهری‌آنلاین: توقف تولید خودروهای هیوندای ورنا و آوانته مونتاژی در خودروسازی راین کرمان خودرو از سال گذشته، نگرانی درخصوص چگونگی ادامه خدمات پس از فروش این خودروها را در میان صاحبانشان ایجاد کرده‌اند.

خودرو

ایسنا نوشت: سخنگوی گروه کرمان‌خودرو در واکنش به نگرانی صاحبان این خودروها این اطمینان را به صاحبان آنها داد که خللی در وضعیت خدمات پس از فروش این دو خودرو در ایران ایجاد نخواهد شد.

محمدجعفر مجذوبی خاطرنشان کرد: طبق قانون مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان ملزم به ارائه خدمات پس از فروش به محصولاتشان تا 10 سال بعد از تولید هستند. در رابطه با خودروهای ورنای و آوانته نیز که تولیدشان از سال گذشته متوقف شده است، ما تا 10 سال پس از تولید آخرین خودرو ملزم به ارائه خدمات پس از فروش هستیم و تمام توانمان را برای جلب رضایت مشتری‌های محصولاتمان به کار خواهیم بست.

قائم مقام خودروسازان راین در پاسخ به این سوال که در صورت مانع تراشی شرکت هیوندای کره‌جنوبی برای تامین قطعات این دو خودرو چه راهکارهایی تدارک دیده‌اید، خاطرنشان کرد: شرکت هیوندایی تمایل زیادی به تامین قطعه و لوازم یدکی محصولاتش دارد که یک عرف بین‌المللی است، زیرا از این طریق سود بیشتری نصیبش می‌شود؛ بنابراین نگرانی از این بابت وجود ندارد.

شرکت خودروسازی راین (از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی کرمان خودرو) تاکنون دو مدل از خودروهای کره‌ای به نام‌های آوانته و ورنا را تولید می‌کرد اما با اتمام قرارداد همکاری با هیوندایی، تولید ورنا در این شرکت از اوایل سال قبل و تولید آوانته نیز از اواخر سال گذشته متوقف شد. دلیل توقف تولید آوانته و ورنا در ایران تغییر سیاست‌های شرکت کره‌ای هیوندایی در CKD‌ کاری عنوان شده است. هیوندایی اعلام کرده که این شرکت از این پس در 6 نقطه جهان از جمله هند، چین، روسیه و آمریکا تنها با سرمایه‌گذاری و مالکیت خود محصولات CKD را تولید می‌کند و به همین دلیل دیگر با شرکت‌های خارجی از جمله در ایران و روسیه در تولید محصول به شکل CKD مشارکت نخواهد کرد. در این شرایط خودروسازی راین خودرو چینی VOLEEX C30 را به عنوان جایگزین ورنا معرفی کرده است.

کد خبر 171601
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز