گروه شهری: با برپایی اختتامیه جشنواره شمسه90 و افتتاحیه شمسه91، 2اتفاق بزرگ فرهنگی در کشور رقم خورد.

برج میلاد میزبان منتخبان جشنواره شمسه90 بود؛ جشنواره‌ای که بیش از 200هزار شرکت‌کننده سال گذشته در آن به رقابت پرداختند.
با تقدیر شهردار تهران از این افراد، برگی نو در ارتباط نسل جوان با فعالیت‌های فرهنگی در شهر به ثبت رسید. محمدباقر قالیباف، سیدمحمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی فرهنگی شهردار تهران و عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از جمله حاضران این برنامه بودند که پس از تقدیر از برگزیدگان، درخصوص چگونگی شمسه 91 اطلاعات بیشتری را در اختیار علاقه‌مندان قرار دادند.

حمید کیانی، جانشین دبیرکل و رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره شمسه نیز درخصوص این برنامه گفت: اول خرداد ماه جشن جشنواره‌های شمسه با تقدیر از برگزیدگان شمسه یک در برج میلاد برپا شد. در واقع ما شب گذشته شاهد 2اتفاق فرهنگی بزرگ بودیم. اختتامیه شمسه یک، که در 8رشته برپا شده بود و افتتاحیه شمسه دو که با درنظر گرفتن ظرفیت‌های بیشتری در سال91 کار خود را آغاز کرد.

کیانی در ادامه افزود: بحث اصلی شمسه این است که ظرفیت‌های محلی شناسایی شوند تا از آنها برای خود محله و در نهایت از شهروندان برای مشارکت در امور مربوط به شهر استفاده شود. از آنجایی که هنر ظرفیت‌های خوبی در میان مردم دارد و از سوی دیگر ما در سیستم مدیریت در این زمینه دچار فقر هستیم، تصمیم گرفته شده در فاز اول این کار از محورهای هنری بهره‌مند شویم. همانطور که پیداست به جز قرآن و نهج البلاغه بقیه رشته‌ها از حوزه هنر هستند.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگی در ادامه به افزایش تعداد رشته‌ها در شمسه دو اشاره و عنوان کرد: قصدمان این است در شمسه دو، تعداد رشته‌های رقابتی را افزایش دهیم. تا به امروز 2رشته خوشنویسی و کاریکاتور بنا به دستور معاون امور اجتماعی فرهنگی شهردار به 8رشته دیگر افزوده شده و ممکن است چند رشته دیگر هم به این 10عنوان اضافه شود.

وی همچنین در مورد تغییر دیگر شمسه‌دو گفت: تغییر دیگری که ما در سال91 شاهدش خواهیم بود این است که همه جشنواره‌ها همزمان با هم شروع نمی‌شود. همزمانی این اتفاق در سال گذشته چند دلیل داشت؛ مثلاً اینکه فرصت زمانی مناسبی تا پایان سال وجود نداشت تا بتوانیم همه رشته‌ها را تفکیک کنیم، به‌دلیل اینکه شمسه یک، کمی دیر شروع به کار کرده بود. گزارش کامل افتتاحیه شمسه91 در شماره فردا منتشر می‌شود.

کد خبر 171486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز