همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح جزئیات اجرای طرح فروش بنزین و برخی از فرآورده‌های نفتی با قیمت‌های تعادلی، فرمول قیمت‌گذاری فرآورده‌های نفتی با نرخ تعادلی را تشریح کرد و گفت: فاز اول این طرح در استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

مهر نوشت: جلیل سالاری درباره جزئیات اجرای طرح فروش بنزین و برخی از فرآورده‌های نفتی با قیمت تعادلی، گفت: بر اساس مصوبات دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح فروش بنزین و برخی از فرآورده‌های نفتی با قیمت تعادلی اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه  در حال حاضر این طرح به طور آزمایشی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است، تصریح کرد: مقرر شده است مطابق با مصوبات دولت این طرح ابتدا در روستاهایی که در شعاع 20 کیلومتری مرز قرار دارند، اجرایی شود.

  این مقام مسئول با یادآوری اینکه در این جایگاه‌های مرزی سوخت با قیمت تعادلی عرضه می شود، اظهار داشت: هم اکنون کار گروه‌های استانی اجرای این طرح بنزنی در کشور تشکیل شده است.

  وی با بیان اینکه فاز اول فروش تعادلی سوخت با عرضه 500 هزار لیتر عملیاتی شده است، اظهارداشت: با تکمیل و ارزیابی مطالعات اجرای فاز اول این طرح در تمامی استانهای مرزی کشور اجرایی می شود.

  سالاری در پاسخ به پرسش مهر در خصوص فرمول فروش بنزین با قیمت تعادلی، توضیح داد: قیمت فروش سوخت با قیمتهای تعادلی بر اساس نوسانهای نرخ ارز و قیمت فروش فرآورده در استان همجوار کشور همسایه تعیین می شود.

  مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه کف فروش سوخت با قیمت تعادلی نرخ فوب خلیج فارس است، گفت: با تغییر قیمت سوخت در کشور همسایه قطعا بهای فروش فراورده های نفتی با نرخ تعادلی هم دستخوش تغییرات قیمتی خواهد شد.

کد خبر 171381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز