دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی بازی‌های رایانه‌ای در ایران، تشکیل تیم ملی و باشگاه فوتبال مجازی و برنامه ریزی برای طراحی بازی رایانه‌ای فوتبال ایرانی خبر داد

فوتبال مجازی

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علیزاده روز یکشنبه در نشست خبری از برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی بازی‌های رایانه‌ای در ایران و با حضور بازیکنانی از کشورهای عضو سازمان اکو و با هدف افزایش سطح برگزاری این مسابقات خبرداد و گفت: با برنامه ریزی‌های در دست انجام در سال جاری راه اندازی تیم ملی فوتبال مجازی را در برنامه داریم.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به جام دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای که تحت پشتیبانی شبکه ملی فرهنگ و در خانه‌های دیجیتال برگزار خواهد شد به تشریح اهداف و چگونگی برپایی این مسابقات پرداخت و گفت: تاکنون دو جام معتبر دیجیتال از سوی کشورهای کره جنوبی و امارات متحده عربی برگزار شده است و ما امیدواریم با توجه به جمعیت جوان و علاقمند به فناوری در کشور، این مسابقات تبدیل به یکی از 3 جام معتبر جهانی شود.

وی با اشاره به وجود 250 خانه فرهنگ دیجیتال در کشور که میزبانی این دوره از مسابقات بازی‌های رایانه‌ای آنلاین با محوریت بازی فوتبال در آنها برگزار می‌شود، از ثبت نام 14هزار نفر برای شرکت در این مسابقات خبرداد و گفت: ظرفیت برگزاری این مسابقات برای 30 هزار نفر خواهد بود و احتمال می‌رود که متقاضیان حضور در این مسابقات تا 10 برابر این تعداد باشند.

علیزاده از برنامه‌های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برای برگزاری جام بازی‌های دیجیتال فصلی و دوره‌ای خبر داد و گفت: با مذاکرات صورت گرفته با باشگاه‌های ورزشی کشور، لیگ استانی و کشوری مجازی در زمینه فوتبال ایجاد خواهد شد. همچنین علاوه بر فوتبال، بازی‌ها و ورزش‌های دیگر نیز به این مسابقات افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه باشگاه یک میلیون نفری دیجیتال در عرصه فوتبال ایجاد خواهد شد و تشکیل تیم ملی فوتبال دیجیتال نیز از دیگر برنامه‌های این مرکز است، افزود: با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز تولید و انجام بازی‌های محله‌ای را در کنار فرهنگ سازی در دستور کار خواهیم داشت.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال زمان برگزاری جام دیجیتال را 17 تا 29 تیرماه جاری عنوان کرد و گفت: از بهترین‌های دنیا در سطح بازی‌های رایانه‌ای نیز برای حضور دراین مسابقات دعوت به عمل خواهد آمد؛ همچنین جوایز ارزنده‌ای از محصولات تولید ملی با توجه به نامگذاری این سال برای برندگان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری این مسابقات از نفرات برگزیده برای حضور در تیم ملی دیجیتال برای مسابقات جهانی دعوت به عمل خواهد آمد.

علیزاده از تولید بازی آنلاین ایرانی - مزرعه- خبرداد که نسخه آن تا یک ماه آینده وارد بازار می‌شود و گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا 3 سال آینده بازی فوتبال ایرانی در کشور تولید می‌شود و مسابقات جام دیجیتال بر پایه بازی‌های کاملا ایرانی و بومی انجام خواهد شد.

علیزاده همچنین از برنامه‌های این مرکز برای رصد و پالایش گزارشات مردمی در زمینه فیلتریگ سایت‌ها خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد از رصد فضای مجازی از سوی این مرکز براساس گزارشات مردمی انجام می‌شود که مصادیق مجرمانه به صاحبان سایت اعلام شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری جشنواره دیجیتال رضوی همزمان با میلاد امام رضا (علی ) و حضرت معصومه خبرداد و گفت: این جشنواره با حمایت از نرم افزارهای رسانه، پایگاه‌های اینترنتی، محتوای تلفن همراه، هنرها و ایده‌های دیجیتال 28 شهریورماه تا چهارم مهرماه برگزار می‌شود.

به گفته وی برای نخستین بار 5 خادم رضوی نیز از حوزه رسانه‌های دیجیتال در این جشنواره انتخاب خواهند شد. همچنین در صورت اختصاص واگن قطار، نمایشگاه سیار رسانه دیجیتال در مسیر قطار تهران - مشهد راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 171342
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز