همشهری آنلاین: مستند «رود راوی» به کارگردانی احمد میراحسان درباره خرمشهر امروز تولید می‌شود.

منطقه جنگی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد میراحسان درباره مستند «رود راوی» گفت: «رود راوی» یک مستند مشارکتی و خودبیانگر است که رابطه راوی و خرمشهر را در جریان یک زمان 24 ساعته در کوچه‌های خرمشهر به تصویر می‌کشد.

«رود راوی»‌ شرایط امروز خرمشهر را به عنوان نماد پایداری نشان می‌دهد.

این منتقد و روزنامه‌نگار ادامه داد: خرمشهر، امروز یکی از مهمترین پرش‌های زندگی ماست، خرمشهر و مردمان مقاومش و کسانی که در سخت‌ترین لحظات زندگی روحیه خارق‌العاده‌ای از خود نشان دادند، امروز نیاز به توجه و حمایت دارند.

من در «رود راوی» به خرمشهر به مثابه یک موجود زنده با نیازهای معیشتی و روانی نگریسته‌ام.

میراحسان افزود: خرمشهر، امروز در هیچ کدام از حوزه‌های هنری و فرهنگی حضوری ندارد. هیچ مسئول و هنرمندی به این پدیده شگرف نگاهی از روی تعصب و حمایت نمی‌اندازد.

من در حوزه سینمای مستند و داستانی هنوز شاهد آثاری که در شأن و مقام خرمشهر باشند نبوده‌ام. «رود راوی» به بیان این مسائل می‌پردازد. فیلم سعی می‌کند صدایی بلند باشد برای جلب نظر همگان به سمت خرمشهر.

وی ادامه داد: تحقیقات فیلم را با خواندن کتاب‌های متعدد در حوزه مقاومت خرمشهر و اسارت آن آغاز کردم.

تصویربرداری نوروز آغاز شد، تصویربردار این مستند نادر معصومی است که بنا به ساختار فیلم، تصویربرداری مناسب را اتخاذ کرده است.

میراحسان گفت: در «رود راوی» به خاطرات و وقایع حمله و اشغال نیز ارجاع داده می‌شود و تصویر خرمشهر مقاوم با خرمشهر امروز تطبیق داده می‌شود. تدوین «رود راوی» را مجید آشفی برعهده دارد.

«رود راوی» یکی از 20 فیلمی است که در حوزه هنری و به مناسبت سی‌امین سالگرد آزادسازی خرمشهر ساخته می‌شود.

 

 

 

کد خبر 171246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز