گروه اجتماعی‌: رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه با بیان اینکه در سال 85 میزان وقوع حوادث طبیعی 37درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است گفت: متأسفانه بر میزان رشد حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل هر سال افزوده می‌شود.

حسین باقری گفت: در سال جاری 43 برابر سال گذشته در سطح کشور افزایش وقوع زلزله داشتیم که این امر نگران کننده است.

وی افزود: لایحه تشکیل ستاد مدیریت بحران بیش از 6 ماه است که برای بررسی در صحن علنی مجلس در نوبت است و هنوز بررسی نشده است‌.

باقری گفت: با وجود دستور هیأت رئیسه مجلس تا امروز لایحه در صحن علنی قرائت نشده و به ما قول دادند که در سال آینده پس از تعطیلات نوروزی این  امر تحقق یابد.

او در ادامه، با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا از اثرات مخرب حوادث طبیعی احتمالی بکاهیم گفت: قصد داریم در سال 86با ایجاد شبکه هماهنگ کشوری اثرات حوادث طبیعی در کشور را به میزان 10 درصد کاهش دهیم.

او میزان تلفات انسانی در ایران را که بر اثر وقوع بلایای طبیعی کشته می‌شوند روزانه 10 نفر عنوان کرد و گفت: رسانه‌های گروهی و آموزش و پرورش به عنوان متولیان اصلی آموزش در کشور باید بیش از پیش دانش‌آموزان و مردم را برای مقابله با وقوع حوادث احتمالی آماده کنند.

رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه گفت: در سال 85 بیش از 870حادثه طبیعی در کشور به وقوع پیوسته که حدود 5100میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

کد خبر 17113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز