همشهری آنلاین: معاون برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: شرایط کشور برای دستیابی به مدیریت یکپارچه و حرکت در آن مسیر کاملا مناسب است اما تحقق آن منوط به اجرای درست قوانین مربوطه است؛ آنچه ما از آن به عنوان چالش می‌توانیم یاد کنیم این است که چه میزان دستگاه‌های بویژه دولتی در وظایفی که قانون به عهده آن‌ها واگذار کرده است، پای بند هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، سید مناف هاشمی در نشست خبری که روز شنبه برگزار شد با بیان اینکه ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است افزود: طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستگاه‌ها ملزم به رصد عملکردشان هستند از این رو این همایش در راستای رصد فعالیت‌های مدیریت شهری برگزار می‌شود تا بدانیم در این بخش به کجا رسیده‌ایم.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران از همکاری دانشگاه شریف‌، مجمع تشخیص مصلحت نظام با شهرداری در برگزاری این همایش خبر داد و گفت: هدف عمده این همایش فرهنگسازی و تلاش برای پیشروی تدابیر ابلاغ شده و رفع چالش هاست و از آنجا که بیشتر مسئولان در مدیریت شهری حضورشان را به صورت ثبت نامی اعلام کرده‌اند، پیش بینی می‌شود که با استقبال خوبی مواجه باشد همچنین قرار است بیانیه‌ای در پایان این همایش یک روزه تدوین شود.

مناف هاشمی ادامه داد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه تکالیفی در دستگاه‌ها به ویژه مدیریت شهری قید شده است که در این همایش به دنبال میزان دستیابی به این تکالیف است. برای نمونه اینکه در فاینانس‌ها، بافت‌های فرسوده، اوراق مشارکت، استفاده از صندوق توسعه ملی و... تا چه اندازه در مدیریت شهری موثر بوده است.

وی بررسی نقش و جایگاه مدیریت شهری و تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله، چالش‌ها و فرصت‌های پیشروی سند چشم انداز، بررسی دستیابی جایگاه مدیریت شهری، بررسی دستاوردهای مدیریت محلی در احکام و قوانین، امنیت شهری وعدالت اجتماعی و.. ازمحورهای همایش مذکور عنوان کرد.

معاون شهردار تهران در مورد چالش‌های پیش روی معاونت برنامه ریزی و بودجه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران، گفت: شرایط کشور برای دستیابی به مدیریت یکپارچه و حرکت در آن مسیر کاملا مناسب است اما تحقق آن منوط به اجرای درست قوانین مربوطه است براساس قانون ما از برنامه عقب نیستیم و برنامه چشم انداز به درستی در حال اجراست اما آنچه ما از آن به عنوان چالش می‌توانیم یاد کنیم این است که چه میزان دستگاه‌های بویژه دولتی در وظایفی که قانون به عهده آن‌ها واگذار کرده است، پای بند هستند.

وی ادامه داد: ما درتحقق برخی مسائل مشکل داریم اگرچه برنامه بودجه مناسبی تدوین می‌شود اما تحقق آن به دلیل عدم همکاری‌های به موقع انجام نمی‌شود در واقع نکته اینجاست که مواردی که به قانون تبدیل می‌شود باید به درستی تحقق یابد.

مناف هاشمی گفت: مهمانان ویژه‌ای در مراسم همایش ملی مدیریت شهری در چشم انداز ۱۴۰۴ حضور خواهند داشت که می‌توان به نماینده مجمع تشخیص مصلحت نظام‌، رئیس فراکسیون شهری‌، رئیس دانشگاه صنعت شریف‌، شهرداری تهران‌، نماینده شورای شهر تهران و سایر شهرداران کشور اشاره کرد.

کد خبر 171081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز