همشهری آنلاین: وزیر علوم با صدور پیامی دهمین آئین نکو داشت دانش آموختگان غیر ایرانی دانشگاه های سراسر کشور را گرامی داشت و اعلام کرد: تامین امکانات و ظرفیت های علمی و پژوهشی کشور برای دانشجویانی که به عنوان میهمان در کشور تحصیل می کنند در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کامران دانشجو با صدور پیامی به دهمین آئین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی دانشگاه های سراسر کشور از مسئولان نظام آموزش عالی خواست تا نهایت سعی خود را در پیشبرد برنامه های ناظر به وضعیت آموزشی و رشد و تعالی فکری و عقیدتی دانش آموختگان غیر ایرانی مبذول دارند.

در این پیام آمده است: دانش آموختگان غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران با پذیرش محدودیت‌ها و محرومیت های ناشی از مهاجرت در مسیر دانش و پژوهش و کسب علم ومعرفت، همت گماردند و با تلاش و جدیت موفق به اتمام دوره تحصیلات تکمیلی خود در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایران شدند.

در ادامه این پیام وزیر علوم، با تاکید بر احترام و اکرام دانشجویان غیرایرانی و رسیدگی همه جانبه به امور آنها اظهار داشت: ارزش ذاتی دانش و مقام والای دانشجو، وظیفه تکریم میهمان و بازتاب بین المللی نگرش دانشجوی غیر ایرانی مقیم در کشور از جمله مواردی است که ایجاب می کند مسئولان نظام آموزش عالی نهایت سعی خود را در پیشبرد برنامه های ناظر به وضعیت آموزشی وسایر مسائل به ویژه رشد و تعالی فکری و عقیدتی دانش آموختگان غیر ایرانی مبذول دارند.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است: ایران اسلامی بر اساس مبانی اعتقادی، برخورداری از امکانات و ظرفیت های علمی و پژوهشی کشور را برای دانشجویانی که به عنوان میهمان در کشور تحصیل می کنند در اولویت قرار داده است و بر اساس همین رویکرد، دانشجویان غیر ایرانی پس از اتمام تحصیلات و بازگشت به کشور خویش، در قامت سفیران فکری و فرهنگی ایران ظاهر شده و به تبلیغ افکار و اندیشه های والای انسانی اسلام در حوزه خدمتی خود می پردازند.

دکتر دانشجو در بخش پایانی این پیام با بیان اینکه دعوت به کرامت انسانی، برادری و مهرورزی، عدالت و معنویت، ارزش های متعالی برگرفته از تعالیم اسلام است، ابراز امیدواری کرده تا با نشر وگسترش این سرمایه های معنوی به ویژه از طریق دانش آموختگان غیر ایرانی مقیم ایران، زمینه استقرار صلح جهانی مبتنی بر عدالت و معنویت فراهم شود.

کد خبر 171067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز