چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: طی فروردین ماه سال‌جاری تولید انواع خودرو در ایران به پایین‌ترین سطح خود طی 3 سال اخیر رسیده اما وزیر صنعت، معدن و تجارت از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

بنا بر آمار انجمن خودرو‌سازان ایران، تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 32.6 درصدی به 57 هزار و 603 دستگاه رسیده که این میزان تولید نسبت به فروردین سال‌های 1389 و 1388 به‌ترتیب 31.3 و 15.8 درصد کاهش نشان می‌دهد و این برای نخستین بار طی چند سال اخیر است که تولید ماهانه خودرو در ایران با کاهش مواجه شده است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که در نخستین ماه امسال تولید خودرو در همه گروه‌ها کاهش یافته به‌طوری که تولید انواع سواری با کاهش 27.4 درصدی به 53 هزار و 740 دستگاه رسیده و تولید انواع وانت نیز با افت 69.1 درصدی به 2953 دستگاه کاهش یافته است. کاهش تولید خودرو در کشور طی نخستین ماه امسال در حالی رخ داده که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است «تا‌کنون گزارشی از کاهش تولید خودرو به دست من نرسیده و فکر کنم این خبر درست نباشد و تولید به روال سابق همچنان در جریان است‌».

کد خبر 170815
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز