همشهری آنلاین: نماینده تبریز ضمن اعلام موافقت خود با کلیات لایحه بودجه 86، یکی از نقاط قوت این لایحه را حل مشکل سیستم بانکی کشور و بازپرداخت بدهی دولت به بانک‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد‌حسین فرهنگی در بررسی کلیات بودجه سال 86 در صحن علنی مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال آینده کشور به بحث بازپرداخت بدهی خود به بانک‌ها توجه جدی داشته و این افزایش نقش زیادی در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد داشت.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق بازپرداخت بدهی به بانک‌ها را 500 میلیارد تومان افزایش داده است تا با این امر مشکل بانک کشاورزی حل شود.

فرهنگی گفت: توجه به حل مشکل مسکن در کشو، تامین اجتماعی رانندگان وسایل نقلیه عمومی، توجه به اصل 44 قانون اساسی و توجه به بندهای «و» و «ل» تبصره 19 که اعتدال را در حقوق کارمندان برقرار می‌کند، از جمله نقاط قوت لایحه بودجه سال 86 است.

وی یکی از انتقادات روشن بودجه سال آینده را بلاتکلیفی لایحه خدمات کشوری دانست و گفت: کمیسیون تلفیق و دولت باید تکلیف این لایحه را روشن می‌ساختند تا کارمندان دولت، بویژه فرهنگیان دچار نگرانی نشوند.

وی با اشاره به برخی از پیشنهادات خود برای تامین منابع اجرای لایحه خدمات کشوری در سال آینده، گفت: اگر این پیشنهادات به تصویب مجلس برسد دولت می‌تواند از اول تیرماه سال 86 این لایحه را اجرایی کند.

نماینده تبریز در مجلس تاکید کرد: دولت باید بودجه موردنظر برای آزاد راه زنجان - تبریز را که اشتباه نیز در آن صورت گرفته، اصلاح کند.

وی ادامه داد: خط دوم انتقال آب به تبریز نیز از جمله مسایلی است که به کندی در حال پیشرفت است و تاخیر در اجرای آن موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم تبریز می‌شود.

وی با اشاره به برخی از انتقادات مخالفان مبنی بر حذف سهم عمران روستاها در بودجه 86 افزود: این سهم توسط کمیسیون تلفیق تامین شده و جای نگرانی از سوی منتقدان نیست.

فرهنگی تصریح کرد: در طرح تثبیت قیمت‌ها مجلس مورد انتقاد قرار می‌گیرد و برخی گفته‌اند که مجلس به نادرستی تصمیم خود پی برده است، این در حالی است که این تصمیم یک ساله بوده و دولت می‌تواند برای افزایش قیمت‌ها پس از بررسی پیشنهاد خود را به مجلس ارایه کند.

کد خبر 17064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز