ابهر- خبرنگار همشهری: مدیرکل ارشاد اسلامی استان زنجان از خانواده‌های حادثه دیده در برنامه تفریحی خاله شادونه درخواست بخشش کرد.

علی سهندی که دیروز در جریان سومین همایش مادران هنرمند پرور در شهرستان ابهر سخن می‌گفت اظهارداشت: از اینکه این حادثه ناگواردر برنامه خاله شادونه در شهرستان خرمدره رخ داده همه ما متاثر شدیم. وی ادامه داد: من با خانواده‌های مصیبت دیده ابراز همدردی می‌کنم و از آنها می‌خواهم تعدادی از هنرمندان را که درخصوص این حادثه دستگیر شده‌اند مورد عفو قرار دهند تا آنها آزاد شوند.

مدیرکل ارشاد افزود: کار اداره ارشاد اسلامی خرمدره کاملا قانونی بوده است. آنها در عقد قرارداد با برگزار‌کننده برنامه، در بند 6 این قرارداد همه موارد ایمنی را ذکر کرده و تذکر لازم را داده و گفته بودند که اگر این نکات رعایت نشود، دچار مشکل خواهند شد، پس همکاران ما هیچ قصوری در این زمینه نکرده‌اند. سهندی اضافه کرد: با این حال بنده حاضرم به جای هنرمندان زندانی به زندانم بروم. در همین حال، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان دستور پیگیری حادثه برنامه خاله شادونه را صادر کرد.

جعفر گل‌محمدی با اشاره به اینکه یکی از کارکنان عوامل اجرایی این برنامه با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد به خبرگزاری فارس گفت: یکی از کارشناسان دادگستری استان نیز به محل اعزام شده است تا این حادثه مورد بررسی قرار گیرد. وی با اشاره به شکایت خانواده قربانیان گفت: دادستان خرمدره نیز به‌عنوان مدعی‌العموم دستور رسیدگی و تحقیق در مورد پرونده را صادر کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرمدره از همان دقایق اولیه بروز حادثه وارد عمل شده‌ است، افزود: تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد. براساس این گزارش، بعد از ظهر پنجشنبه، بیش از 4 هزار مادر و کودک در سالن ورزشی 3 هزار نفری شهدای خرمدره گرد هم آمده بودند تا شاهد برنامه نمایشی خاله شادونه باشند.

پس از پایان برنامه اما‌ وقتی اعضای گروه این برنامه نمایشی از در بزرگ سالن خارج شدند، جمعیت حاضر برای خروج از سالن به سوی 2 دری که در آنجا بود هجوم بردند که این مسئله باعث شد تعدادی از کودکان بر اثر زمین خوردن زیر دست و پا مانده و جانشان را از دست بدهند. در این حادثه 3 کودک زیر 6 سال کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند که مجروحان با انتقال به بیمارستان زنجان، تحت درمان قرار گرفتند.

کد خبر 170272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز