همشهری‌آنلاین: معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا از ورود خودرو نیوسراتو تولید داخل به بازار ایران از اواخر مهر ماه خبر داد.

نیوسراتو داخلی

حسن امیری گفت: در حال حاضر تجهیزات خطوط تولید این خودرو در حال نصب است.

وی با بیان این‌که نیوسراتو از ابتدا به صورت CKD وارد شده و در این شرکت تولید خواهد شد خاطرنشان کرد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تا انتهای سال اول تولید حدود 30 درصد قطعات این خودرو داخلی‌سازی شود.

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا در خصوص قیمت نیوسراتو اظهار کرد: قیمت این خودرو نهایی نشده است، ضمن آنکه با توجه به ارزبری بالا عوامل مختلف از جمله نرخ ارز در قیمت آن تاثیرگذار است.

امیری در پاسخ به این‌که آیا سایپا موفق به دریافت ارز مرجع 1226 تومانی شده است به ایسنا گفت: در حال حاضر برای واردات مواد اولیه از نرخ ارز مرجع استفاده کرده و مشکلی در این زمینه نداریم.

گروه خودروسازی سایپا از سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد خودرو نیوسراتو را در ایران تولید کند.

نیوسراتو تولید شرکت کیا بوده و در کلاس C قرار دارد. حجم موتور این خودرو 2000 سی‌.سی بوده و قرار است با آپشن‌های مختلف در ایران تولید شود.

البته مدتی است که سراتو تولیدی شرکت کیا در مدل‌های مختلف به صورت CBU وارد ایران شده است.

در حال حاضر قیمت کیا سراتو 1600 حدود 57 میلیوت تومان، سراتو چهار در 2000 حدود 58 میلیون و 500 هزار تومان، کیا سراتو 2000 حدود 56 میلیون تومان و کیا سراتو کوپه حدود 61 میلیون تومان است.

کد خبر 170271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز