مهدی تهرانی: فیلمساز 43 ساله رومانیایی 5 سال پیش کاری کرد کارستان. فیلم او در کن 2007 غوغا کرد. کریستین مونگیو حالا با درام رواشناسانه "آن سوی تپه‌ها" به جایی آمده که پیش از این سبب رشد و شکوفایی‌اش شده بود.

کن 65 ؛ آن سوی تپه ها ساخته کریستین مونگیو

چهارمین فیلم کریستین مونگیو یک درام نفسگیر با مضامین معناشناختی است که از نوول تکان دهنده روزنامه نگار هموطنش تاتیانا نولسکو اقتباس کرده است.

نولسکو در سال 2005 گزارشی مستند از جریان یک جن‌گیری در صومعه‌ای در مولداوی تهیه کرد و از روی همین مستندات رمانی نوشت که البته هرگز منتشر نشده است.

فیلم 155 دقیقه‌ای "آن سوی تپه‌ها"با استفاده از نوول نولسکو و همچنین برخی دیگر از یادداشت‌های وی در حالی به فیلم تبدیل شد که عمدتا نظر مساعدی در باره این کار وجود نداشت. اما مونگیو با اصرار در انجام کار سرانجام با مشارکت کشورهای فرانسه و بلژیک کار را به اتمام رسانید. داستان آن سوی تپه‌ها قصه دو زن جوان صومعه نشین است که در قالب راهبه‌هایی معتقد روزگار می‌گذرانند اما هرچه بیشتر ریاضت می‌کشند بیشتر در گیرودار سئوالات فرو می‌روند. فیلم مونگیو راوی نیز دارد و برخی صحنه‌ها با گفتار راوی همراه است.

کریستین مونگیو در سال 2007 با تریلر اجتماعی سیاسی "4 ماه و 3 هفته و 2 روز " در کن کولاک کرد و ضمن کسب نخل طلا، جوایز جنبی نظیر جایزه ویژه هیات داوران را نیز بدست آورد.

کریستین مونگیو

کد خبر 170269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز