همشهری آنلاین: تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی جوانان کشورمان نخستین روز از رقابت‌های بین‌المللی رومانی را با کسب 14 مدال رنگارنگ به پایان رساندند.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در نخستین روز از رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جوانان رومانی که روز شنبه (23 اردیبهشت) در اوزان 50، 60، 74، 96 و 120 کیلوگرم در سالن ورزشی شهر پیتستی برگزار شد، آزادکاران کشورمان با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و دو برنز، و فرنگی‌کاران جوان با کسب دو طلا، سه نقره و یک برنز به کار خود خاتمه دادند.

بنا بر این گزارش نتایج پنج وزن نخست کشتی آزاد به شرح زیر مشخص شد:

در وزن 50 کیلوگرم حمید خلیلی که در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود در دور دوم به مصاف کشتی‌گیر رومانی رفت و در یک کشتی سنگین و نفس‌گیر توانست از سد این حریف تکنیکی بگذرد. وی در دور سوم به مصاف حریفی از رومانی رفت و در یک کشتی فنی و تکنیکی توانست با کسب پیروزی راهی فینال شود. خلیلی در دیدار فینال هم جانانه جنگید و مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

در وزن 60 کیلوگرم آرش دنگسرکی که دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در دور دوم به مصاف حریفی از بلغارستان رفت و در یک کشتی یک طرفه این حریف خود را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد نیز موفق شد حریفی از رومانی را شکست دهد و راهی دور بعد شود. دنگسرکی در این دیدار به مصاف حریفی از مجارستان رفت و در یک کشتی دیدنی به دیدار فینال راه یافت. آزادکار جوان کشورمان در دیدار فینال رو در روی کشتی‌گیری از رومانی قرار گرفت و در نهایت دومین طلای آزادکاران را کسب کرد.

در وزن 74 کیلوگرم علی شفیع‌زاده در دور اول با حریفی از لهستان روبرو شد و توانست در یک کشتی نزدیک و زیبا از سد حریف بگذرد. وی در دور دوم با آزادکاری از مجارستان کشتی گرفت و توانست این حریف را هم شکست دهد. محسن عباسی، دیگر آزادکار این وزن نیز در دور اول با حریفی از مولداوی روبرو شد و با کسب پیروزی به مصاف حریفی از لهستان رفت. عباسی در دیدار سوم هم پیروز میدان شد تا در دور چهارم در برابر دیگر ملی‌پوش کشورمان قرار گیرد. دیدار حساس دو کشتی‌گیر ایرانی این بار با برتری شفیع‌زاده و فینالیست شدن او تمام شد. شفیع‌زاده در دیدار پایانی در برابر آزادکار رومانی با ناداوری باخت تا در نهایت صاحب نشان نقره شود. محسن عباسی هم در دیدار رده‌بندی در مقابل حریفی از لهستان قرار گرفت و با برتری به مدال برنز رسید.

در وزن 96 کیلوگرم احسان زندیه در دور اول با حریفی از مولداوی روبرو شد و با کسب پیروزی به دور دوم راه یافت. مهران میرزایی هم در دور اول با کشتی‌گیر مجارستان مصاف کرد و با کسب یک پیروزی دیگر راهی دور بعد شد. این دو ملی‌پوش کشورمان در مرحله بعد به مصاف هم رفتند و در نهایت احسان زندیه موفق شد با پیروزی راهی فینال این وزن شود. آزادکار کشورمان در دیدار فینال نیز رو در روی کشتی‌گیری از رومانی قرار گرفت و قاطعانه نتیجه را به سود خود تمام کرد و به مدال طلا رسید. مهران میرزایی نیز در دیدار رده‌بندی رو در روی حریفی از مولداوی قرار گرفت و در نهایت با کسب پیروزی به مدال برنز دست یافت.

در وزن 120 کیلوگرم علیرضا محمدی در دور اول با کشتی‌گیر آلمانی روبرو شد و توانست از سد وی بگذرد. او در دور دوم به مصاف حریفی از بلغارستان رفت و با کسب پیروزی راهی فینال این وزن شد. در این وزن عبداله قمی نیز در دور اول از سد حریفی از مولداوی گذشت و در دور دوم نیز توانست حریف بلغار خود را از پیش رو بردارد و به فینال برسد. دیدار پایانی این وزن هم کاملا ایرانی بود و در نهایت با قهرمانی عبداله قمی خاتمه یافت. با این حساب دو نشان طلا و نقره این وزن به ملی‌پوشان کشورمان رسید.

نتایج پنج وزن کشتی فرنگی جوانان نیز به شرح زیر است:

در وزن 50 کیلوگرم فرشاد عیسوند در دور اول به مصاف حریفی از مجارستان رفت و با کسب یک پیروزی راهی دور دوم شد. وی در این دیدار هم برابر حریف دیگری از مجارستان قرار گرفت و مجددا با کسب پیروزی راهی فینال شد. عیسوند در فینال مقابل حریفی از رومانی کشتی گرفت و با قبول شکست به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 60 کیلوگرم رامین طاهری که در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود در دور دوم به مصاف فرنگی‌کار کرواسی رفت و با پیروزی راهی دور بعد شد و در دور سوم هم از سد حریف مجارستانی گذشت و به فینال راه یافت. هادی اسکندری هم در این وزن در دور اول با لهستان روبرو شد و با پیروزی در این دیدار راهی دور دوم شد. وی در دور دوم به مصاف حریفی از مولداوی رفت و با پیروزی به دور سوم رسید. اسکندری در دور بعد هم در برابر حریف لهستانی خود پیروز شد تا در فینال رو در روی طاهری، دیگر ملی‌پوش کشورمان قرار گیرد. فینال ایرانی این وزن هم به سود هادی اسکندری به اتمام رسید تا او به یک مدال طلا برسد و رامین طاهری هم مدال نقره را به دست آورد.

در وزن 74 کیلوگرم یوسف قادریان، دارنده مدال برنز المپیک 2010 نوجوانان در دور اول با کشتی‌گیر رومانی سرشاخ شد و با کسب پیروزی به دور دوم راه یافت. در دور بعد هم حریفی از رومانی را پشت سر گذاشت و راهی فینال شد تا در برابر حریفی از بلغارستان قرار گیرد. قادریان در دیدار نهایی به زیبایی کشتی گرفت و با برتری قاطعانه خود به مدال طلای این وزن رسید.

در وزن 96 کیلوگرم پوریا میرزا معصوم‌زاده دور اول با حریفی از رومانی روبرو شد و به راحتی از سد او گذشت. وی در دور دوم به مصاف حریفی از مجارستان رفت و توانست این حریف را از پیش رو برداشته و در دیدار بعدی با کرواسی روبرو شد. معصوم‌زاده در این دیدار نتیجه را به حریف کروات خود واگذار کرد. وی در دیدار بعد رو در روی کشتی‌گیر لهستان قرار گرفت و با کسب پیروزی به عنوان دومی دست یافت.

در وزن 120 کیلوگرم هم مهدی پورشیخ دور اول به مصاف حریفی از بلغارستان رفت و نتیجه را واگذار کرد، اما به دلیل دوره‌ای بودن رقابتها در این وزن، دوباره به میدان رفت. در دیدار بعدی مقابل حریفی از رومانی به پیروزی رسید. وی در دیدار با حریف مجارستانی در نهایت با شکست مواجه شد و به عنوان سومی رسید.

گفتنی است رقابت‌های اوزان 55 ، 66 و 86 کیلوگرم کشتی آزاد و فرنگی تورنمنت رومانی راس ساعت 9 صبح روز یکشنبه به وقت رومانی در شهر پیتستی برگزار خواهد شد.

کد خبر 170178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز