همشهری‌آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر به مردم و جوانان میدان و فضا برای انتقاد سالم و فعالیت داده نشود این انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زیرزمینی کشیده شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمع زیادی از دبیران سازمان‌های غیردولتی و جوانان فعال سازمان‌های مردم نهاد کشور، هدف اصلی از تشکیل سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد را کمک به مردم، نظام و دولت برای رفع مشکلات در سطوح گوناگون خواند و گفت: تشکیل گروه‌های مفید مردمی به خصوص از سوی جوانان و نوجوانان، عاملی برای رشد نشاط و تقویت نیروهای کشور در میادین و عرصه‌های گوناگون محسوب می‌شود.

وی انتقادات صریح و البته در چارچوب قانون را برخاسته از طبیعت دوران جوانی خواند و با اشاره به الزام وجود این صراحت برای هوشیار ساختن مسئولین  تصریح کرد: اگر به مردم و جوانان میدان و فضا برای انتقاد سالم و فعالیت داده نشود، این انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زیرزمینی کشیده شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از محدود ساختن و عدم تمدید پروانه فعالیت تعداد زیادی از سازمان‌های مردم نهاد، موفق و کم‌هزینه‌تر بودن محصول فعالیت این سازمان‌ها را یادآور شد و افزود: در هیچ دوره و هیچ جامعه‌ای دولت‌ها نتوانسته‌اند پیشرفت و خدمات‌رسانی به مردم را به تنهایی به عهده بگیرند و اگر مردم وارد عرصه‌های گوناگون مشارکت نشوند تولید و اشتغال رو به اضمحلال می‌رود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی فعالیت سازمان‌های مردمی و گروه‌های مردم نهاد را از تأکیدات و مصوبات سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواند و با تأکید بر بی‌مورد بودن نگرانی از حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف جامعه گفت: نگرانی را زمانی باید به خود راه بدهیم که مردم از صحنه مشارکت فعال اجتماعی حذف شده باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال یکی از جوانان حاضر در جلسه پیرامون سرنوشت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، تقویت اشتغال و تولید را هدف اصلی این مرحله عنوان کرد و گفت: اگر بناست فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود، باید برای تولید و اشتغال کشور فکر اساسی بشود، چرا که هم واحدهای تولیدی موجود کشور نیاز به احیا دارند و هم می‌بایست سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بخش‌های جدید صورت گیرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: اگر به سازمان‌های مستقل مردمی اجازه فعالیت بیشتری داده شود، آنان با ابتکار و سرمایه خود به ایجاد اشتغال و تولید کشور کمک شایانی خواهند کرد.

کد خبر 169849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز