شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: غرب اقدام لیبی در رها کردن برنامه هسته‌ای خود را به درستی تلافی نکرده‌است، بنابراین ایران و کره‌شمالی فریب وعده‌های غرب را نخواهند خورد.

سرهنگ معمر قذافی رییس جمهوری لیبی در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی ضمن بیان مطلب فوق افزود: این بدان معناست که غرب دیگر از توان معامله با کشور‌هایی نظیر ایران و کره شمالی برخوردار نیست.

قذافی گفت: کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای لیبی الگویی بود که سایر کشور‌ها نیز می‌توانستند از آن تبعیت کنند، اما اکنون لیبی به دلیل آنکه آمریکا و بریتانیا به تعهدات خویش در قبال این کشور عمل نکرده‌اند، ناامید شده است.

رییس جمهوری لیبی با اشاره غیر مستقیم به ایران و کره شمالی گفت: آن کشور‌ها پس از تفکر درباره این مساله به این نتیجه رسیدند که در زمینه هسته‌ای از لیبی تبعیت نکنند. زیرا دولت این کشور در قبال متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود هیچ پاداشی را دریافت نکرده است.

قذافی گفت:آمریکا و بریتانیا وظیفه دارند به پیشبرد برنامه هسته‌ای صلح آمیز لیبی کمک کنند.آن‌ها پیشتر اعلام کرده بودند در صورتی که لیبی برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند به این کشور در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای کمک خواهیم کرد که تا کنون چنین اتقاقی رخ نداده است.

قذافی همچنین در سخنانی جداگانه از سیاست‌های غرب مبنی بر استفاده از ابزار نظامی و اقتصادی برای کنترل کشور‌های فقیرتر به شدت انتقاد کرد.

کد خبر 16983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز