همشهری آنلاین: دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: روسای دانشگاه ها از این پس برای دریافت رای اعتماد شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برای بعد فرهنگی دانشگاه نیز برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام روح الله شاطری در گفتگو با مهر گفت: روسای دانشگاه‌ها با اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای اعتماد می گیرند تا امروز هیچ ماموریت و وظیفه فرهنگی برای آنها تعریف نشده است.

وی ادامه داد: اگر اکنون سراغ رئیس دانشگاهی را بگیری، می داند که چه دانشگاهی تحویل گرفته و از نظر آموزشی و پژوهشی در چه مرتبه ای قرار دارد، چرا که برای آن شاخص تعریف شده است اما برای بعد تربیتی و فرهنگی دانشگاه شاخصی تعریف نشده است و رئیس دانشگاه نیز برنامه ای برای این منظور ندارد.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها خاطرنشان کرد: بنابراین در سند دانشگاه اسلامی این مساله لحاظ شده و ماموریت روسای دانشگاه ها در حوزه فرهنگ تعریف شده است.

وی اظهار داشت: می توانیم این مژده را بدهیم که از این پس افرادی که به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شوند باید خود را مکلف بدانند که برای بعد فرهنگی دانشگاه هم برنامه داشته و فکر کنند.

 

کد خبر 169813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز