همشهری آنلاین: رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: خیرین سال گذشته یک هزار میلیارد در خصوص مدرسه سازی تعهد کرده بودند که تاکنون 55 درصد از آنها محقق شده است.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محمدرضا حافظی در نشست خبری روز سه شنبه که در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد با بیان این مطلب افزود: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور فردا در بوشهر آغاز و اختتامیه آن  18 خرداد در اردبیل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اولین سال از فعالیت خیرین مدرسه‌ساز 16 میلیارد و 800 میلیون تومان توسط خیرین تعهد شد که در سال 90 این رقم به یک هزار میلیارد رسیده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور درباره فعالیت دانش آموزان خیر مدرسه ساز نیز گفت: خیرین دانش‌آموز تاکنون 34 میلیون تومان کمک کردند؛ به این معنی که انگیزه خیر در دانش‌آموزان به وجود آمده است.

حافظی به افتتاح جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در دبی همزمان با کلنگ‌زنی مدرسه شارجه برگزار می‌شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور به فراهم شدن مقدمات جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ترکیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 600 خیر مدرسه‌ساز در ترکیه شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه به دنبال تشکیل مجامع خیرین در کشور کانادا، امریکا و انگلستان نیز هستیم، افزود: تعداد خیرین مدرسه‌ساز در برون‌مرزها،‌ 900 نفر و در داخل کشور 135 هزار نفر است.

حافظی اظهار امیدواری کرد که دانش‌آموزان به سمت مشارکت در مدرسه‌سازی حرکت کنند و گفت: در آینده شاهد مشارکت 12 میلیون دانش‌آموز در مدرسه‌سازی خواهیم بود.

وی گفت:‌ مراسم اختتامیه خیرین مدرسه‌ساز 18 خرداد در اردبیل برگزار می‌شود و پس از آن در خصوص میزان تعهد خیرین اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه محروم‌ترین شهر از نظر فضای آموزشی شهر تهران است، افزود: مشکل عدم وجود زمین در تهران از مشکلات خیرین برای مدرسه‌سازی است.

وی ادامه داد: با فرمانده نیروی زمینی صحبت کرده‌ایم تا از زمین‌های پادگان‌های موجود در تهران برای مدرسه‌سازی اختصاص دهند که هم‌اکنون یک زمین 4 تا 5 هزار متری از پادگان حر به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تا مجتمع آموزشی بزرگی احداث شود.

حافظی در خصوص میزان تحقق تعهد خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری گفت: زمان احداث یک مدرسه 6 کلاسه با یک مجتمع متفاوت است اما در مجموع با احتساب زمین‌ها و وجوه نقدی که خیرین مدرسه‌ساز اهداء کرده‌اند تاکنون 55 درصد از تعهد خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته تحقق پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان سال 91 به 75درصد برسد.

وی در خصوص ساخت مدارس اوتیسمی در کشور ادامه داد: یک مدرسه اوتیسمی در مشهد افتتاح شده است و مدرسه دیگر اوتیسمی نیز در اصفهان ساخته شده ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که امیدواریم مهر امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به گسترش اهداف خیرین مدرسه‌ساز در کشور، گفت: خیرین مدرسه‌ساز به سمت هوشمندسازی مدارس حرکت کرده‌اند.

کد خبر 169661
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز