همشهری‌آنلاین: عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران از تحویل یک میلیون قطعه سکه به پیش خریداران تا این لحظه خبر داد و گفت: قیمت سکه پیش فروشی 8 هزار تومان ارزان شد.

عباس کمره ای از تحویل یک میلیون قطعه سکه به پیش خریداران تا این لحظه خبر داد و گفت: قیمت سکه پیش فروشی توسط بانک مرکزی کاهش یافته و به 628 هزار تومان رسیده است.

مدیرکل سابق ریالی و نشر بانک مرکزی با اشاره به زمان آغاز تحویل اوراق گواهی سپرده از تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری به متقاضیان گفت: در روزهای اول میزان استقبال از تحویل اوراق به جای سکه کمتر بود اما این روزها میزان استقبال از دریافت اوراق به جای سکه به شدت افزایش یافته است.

وی یکی از دلایل مهم آن را کاهش قیمت سکه در بازار عنوان و تصریح کرد: از سایر گزینه‌های پیشنهادی بانک مرکزی هم استقبال شده است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران نرخ سود اوراق گواهی سپرده را 24 درصد ذکر کرد و به مهر گفت: این سود از روزی که سکه‌ها پیش خرید و ثبت نام شده است به پیش خریداران تعلق می‌گیرد.

به گفته وی، فارغ از زمان تحویل سکه پیش خریداری شده، افراد می‌توانند به جای تحویل سکه اوراق درافت کنند، به عبارت دیگر چنانچه فردی در بهمن ماه سال گذشته برای خرید سکه ثبت نام کرده است و زمان تحویل سکه 4 یا 6 ماه دیگر است و هنوز زمان تحویل فرانرسیده است می‌تواند فازغ از زمان تحویل سکه هر زمان که بخواهد به بانک مراجعه کرده و گواهی سپرده دریافت کند.

کمره‌ای با اشاره به افزایش ارزش گواهی سپرده عنوان کرد: با توجه به کاهش قیمت سکه و نرخ ارز، میزان استقبال از گواهی سپرده افزایش یافته است.

کد خبر 169383
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز