همشهری آنلاین: جانشین ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات تا دو روز فرصت دارند به هیئت های اجرایی شکایت کنند، گفت: بعد از طی دو روز شورای نگهبان تا ۷ روز به شکایات رسیدگی و سپس تاییدیه رسمی را به وزارت کشور ارسال می کند.

حسنعلی نوری عصر دیروز شنبه پس از اعلام نتایج نهایی آرای تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افرادی که به نتایج انتخابات دور دوم مجلس نهم اعتراض دارند می توانند طبق قانون تا ۲ روز بعد از اعلام نتایج رسمی انتخابات به هیئت های اجرایی شکایت کنند، گفت: شورای نگهبان ۷ روز فرصت دارد تا به این شکایات رسیدگی کند و بعد از آن نتایج نهایی توسط این شورا اعلام می شود.

جانشین ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: بعد از طی این مراحل و تایید صحت برگزاری انتخابات در هر۳۳ حوزه توسط شورای نگهبان، مجوز صدور اعتبارنامه توسط فرمانداران حوزه های انتخابیه صادر و بعد از آن اعتبارنامه نمایندگان به وزارت کشور فرستاده می شود.

نوری تصریح کرد: اعتبارنامه نمایندگان پس از واصل شدن به وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی فرستاده می شود و مقدمات افتتاح مجلس نهم توسط معاونت قوانین مجلس فراهم می شود.

جانشین ستاد انتخابات وزارت کشورافزود: بر اساس قانون در هیچ مقطعی نباید کشور بدون مجلس باشد لذا در ۷ خرداد مراسم افتتاح مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

نوری همچنین با تاکید بر اینکه اطلاع دقیقی از میزان مشارکت مردم استان تهران در انتخابات دور دوم ندارد، گفت: البته در دیگر حوزه ها به غیر از شهر تهران میزان مشارکت مردم افزایش داشته است.

کد خبر 169258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز