هفته سی و سوم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 9 دیدار به پایان خواهد رسید و این در حالی است که هیجان برای تعیین تیم قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده به اوج رسیده است.

در بالای جدول سپاهان، تراکتور و استقلال چشم به قهرمانی دارند و در پایین جدول بعد از سقوط مس سرچشمه، تیم‌های شهرداری تبریز، شاهین بوشهر، راه‌آهن و ملوان برای فرار از سقوط می‌جنگند. شاید این هفته قهرمان لیگ یا تیم‌های سقوط‌کننده مشخص شوند و شاید هم کار به هفته آخر کشیده شود، این در حالی است که قرار است هر 9 بازی به‌صورت همزمان (ساعت‌17) برگزار شود.

سپاهان در حالی امروز مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرد که از لحاظ روحی و فنی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و درصورت پیروزی در دربی اصفهان، قهرمانی خود را تقریبا مسجل خواهد کرد؛ هر چند شاید تکلیف قهرمانی همین امروز مشخص شود و تراکتورسازی و استقلال امتیاز از دست بدهند تا سپاهان با شکست دادن همشهری‌اش جام را بالای سر ببرد.

زردپوشان اصفهانی در حالی مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرند که در سال‌های اخیر معمولا مقابل این تیم مشکل داشته‌اند ولی ذوبی‌ها هم امسال پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌اند. این بازی تحت‌تاثیر شایعات اخیر مبنی بر تبانی 2 تیم برای قهرمان‌شدن سپاهان قرار گرفته که البته این شایعات توسط بازیکنان، مربیان و مسئولان 2باشگاه تکذیب شده است.

منصور ابراهیم‌زاده، سرمربی ذوب‌آهن هم تاکید کرده که تیمش با تمام قوا مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت. با این حال چشم امید تراکتور و استقلال - 2 مدعی دیگر قهرمانی- به ذوب‌آهن است تا شاید از سپاهان امتیاز بگیرد. دربی اصفهان مهم‌ترین بازی این هفته خواهد بود. شاید نتیجه این بازی، همین امروز تکلیف قهرمانی را مشخص کند.

تراکتور تشنه 3 امتیاز

تراکتورسازی هم در حالی به سرچشمه خواهد رفت که در زمین مس، تشنه گرفتن 3 امتیاز است. شاگردان امیر قلعه‌نویی که با 3امتیاز کمتر از سپاهان، در رده دوم قرار دارند شاید با امتیاز از دست دادن در این بازی از قهرمانی ناامید شوند به همین دلیل به نتیجه‌ای کمتر از برد راضی نیستند. تراکتور امیدوار است با گرفتن 3 امتیاز از مس و همچنین لغزش سپاهان مقابل ذوب‌آهن، سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شود و جالب اینجاست که امیر قلعه‌نویی سابقه قهرمانی در آخرین هفته لیگ را دارد و 3‌سال پیش با استقلال این اتفاق را تجربه کرد.

او که حالا در آستانه گرفتن سهمیه آسیا قرار دارد، می‌خواهد با چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر رکورد بی‌نظیری را از خود بر جای بگذارد؛ هر چند شانس تیم او نسبت به سپاهان کمتر است. اگر قلعه‌نویی امسال قهرمان لیگ نشود، حداقل برایش مهم است که در جدول رده‌بندی بالاتر از استقلال قرار بگیرد به همین دلیل او در 2 بازی پایانی به‌دنبال گرفتن حداکثر امتیاز است.
در حال حاضر تراکتورسازی جدی‌ترین تهدید برای سپاهان محسوب می‌شود و حالا باید دید چه نتایجی در بازی‌های امروز برای این دو مدعی رقم خواهد خورد.

شانس کم استقلال

استقلال تا 2 هفته پیش شانس زیادی برای قهرمانی داشت ولی 2 تساوی پیاپی و ناامید‌کننده مقابل شاهین بوشهر و شهرداری تبریز-2 تیم انتهای جدول- شانس قهرمانی آبی‌پوشان را به حداقل رساند. حالا استقلال 5 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و فقط باید منتظر اتفاقات فوتبال باشد تا شاید شانس قهرمانی‌اش بیشتر شود. استقلال هم مثل تراکتور چشم به توقف سپاهان مقابل ذوب‌آهن دارد تا شاید فاصله امتیازهایش با صدرنشین کمتر شود. البته این به شرطی است که شاگردان پرویز مظلومی 3 امتیاز بازی امروز مقابل صنعت نفت را به دست آورند.

استقلال اما در آبادان روز سختی مقابل صنعت نفت خواهد داشت و این تیم در زمین خودش حریف دردسرسازی برای آبی‌های تهران خواهد بود. استقلال درصورت امتیاز از دست دادن در بازی امروز شانس کم خود را به صفر خواهد رساند؛ هر چند بیشتر تمرکز آبی‌ها روی لیگ قهرمانان و صعود از گروهشان است.

کد خبر 169195
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز