چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

"کوفی عنان"، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه از "بیانیه ضعیف" شورای امنیت که درآن از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه‌ی غیرنظامیان روستای "قانا" خودداری شده است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی، عنان به شبکه تلویزیونی عرب زبان "الجزیره" گفت: "بیانیه‌ای که توسط شورای امنیت صادر شد ضعیف تر از چیزی بود که من خواستار آن بودم."

شورای امنیت روز یکشنبه از کشتار اسراییل در قانا تنها "ابراز تاسف شدید" کرد، و این بدان علت بود که آمریکا نشست فوق‌العاده شورای امنیت را وادار کرد که بیانیه رسمی خود را به گونه‌ای تعدیل کند که در آن رژیم صهیونیستی آشکارا برای این کشتار مورد انتقاد قرار نگیرد.

عنان گفت، این درحالی بود که عمده اعضای شورای امنیت خواستار لحن تندتری ( در این بیانیه) بودند .

شورای امنیت از عنان خواست تا درباره کشتار قانا طی یک هفته گزارشی را ارایه دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حمله به روستای قانا مرگبارترین حمله‌ی منفرد از زمان آغاز حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه لبنان در روز ‪۱۲‬ ژوئیه بوده است که بیش از ‪ ۵۰‬کشته به‌ویژه درمیان کودکان برجای گذاشت..

عنان در مورد استقرار نیروهای بین‌المللی در لبنان گفت، این نیرو ممکن است تا دو سال هم در لبنان باقی بماند.

وی گفت: هدف از این نیرو که به لبنان اعزام خواهد شد کمک به دولت و نیروهای مسلح این کشور برای گسترش اقتدار دولت لبنان در جنوب این کشور خواهد بود.

کشورهایی که قرار است نیروهای خود را در قالب نیرویی بین‌المللی به لبنان اعزام کنند، روز پنجشنبه در سازمان ملل در یک نشست شرکت می‌کنند.

کد خبر 1689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز