همشهری آنلاین: با گذشت 13 روز از آغاز زمان نام نویسی در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به منظور بررسی تقاضای مهمانی و انتقال دانشجویان به سایر دانشگاههای محل تحصیل، تاکنون 7 هزار دانشجو در سامانه مذکور ثبت نام کرده اند.

به گزارش مهر، بر اساس این آیین نامه، مدت مهمانی تا 4 سال برای مقطع کارشناسی و دو نیمسال برای کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می تواند باشد و بعد از این دوره زمانی همانند روال سابق دانشجو باید مهمان دائم شود یا انتقال یابد یا اینکه به دانشگاه مبدا برگردد.

سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ثبت درخواست‌های مهمانی و انتقال دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی همچنین فنی و حرفه‌ای از اول اردیبهشت‌ماه فعال شد و دانشجویان تا ساعت 12 شب 31 ماه جاری فرصت دارند درخواست‌های خود را بر اساس مفاد آیین نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال دانشجویان همچنین احراز شرایط مندرج در این آیین نامه از طریق سامانه مهمانی و انتقال، ارسال کنند.

در این فرایند، دانشجویان نیازی به مراجعه حضوری در دانشگاه‌های مبدا و مقصد ندارند و به درخواست‌هایی که در سامانه مذکور ثبت نشود، رسیدگی نخواهد شد.

تنها دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها امکان ثبت‌نام و ویرایش درخواست‌های خود را دارند و بر اساس آیین نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال، فرایند نام‌نویسی تنها یک بار در سال و آن هم در اردیبهشت‌ماه برای هر دو نیمسال تحصیلی صورت می‌گیرد.

در این دوره از ارسال درخواست‌های مهمانی و انتقال، دانشجویان تنها حق انتخاب دو دانشگاه را دارند که تحت عنوان "انتخاب دانشگاه اولویت یک" و "انتخاب دانشگاه ذخیره" در سامانه خدمات آموزشی معرفی شده و معاون امور دانشجویان وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد که شرایط معدل در این آیین نامه هیچ تغییری نکرده است.

کد خبر 168701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز