دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

گروه اقتصادی- رضا کربلایی: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران گفت: دارندگان سهمیه بنزین 100 تومانی تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به مصرف سهمیه ذخیره شده در کارت‌های هوشمند سوخت خود اقدام کنند.

به گزارش همشهری، علیرضا ضیغمی در حالی این درخواست را مطرح می‌کند که پیش از این مسئولان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور آشکارا از حفظ سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت سخن گفته بودند. با اظهار نظر دیروز معاون وزیر نفت این گمانه مطرح می‌شود که شاید سناریوهای قیمتی دیگری برای اجرا از ابتدای خردادماه مطرح باشد.

به گزارش شبکه خبری شانا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه میزان ذخایر سهمیه بنزین 100 تومانی موجود در کارت‌های هوشمند سوخت کاهش یافته است، تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور، مردم نسبت به مصرف این سهمیه که از سال‌های گذشته در کارت‌های هوشمند سوخت ذخیره شده است، اقدام کنند.

ضیغمی با اشاره به سناریوهای بررسی شده برای مصرف بنزین 100 تومانی گفت: درصورت عدم‌مصرف ذخیره بنزین 100 تومانی، احتمالا مبلغ این سهمیه از اول خرداد ماه آینده به سهمیه 400 تومانی تبدیل شود. وی با اعلام اینکه، هم‌اکنون حدود 80 میلیون لیتر بنزین 100 تومانی در کارت‌های سوخت ذخیره شده است، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در سامانه هوشمند سوخت، برخی دارندگان کارت مدت زیادی از سهمیه 100 تومانی خود استفاده نکرده‌اند و بنا بر این سهمیه بنزین 400 تومانی آنها نیز به میزان قابل توجهی ذخیره شده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با رد برخی شایعات مبنی بر سوختن سهمیه بنزین 100 تومانی درصورت عدم‌مصرف آن تا پایان اردیبهشت تاکید کرد: موضوع سوختن سهمیه به هیچ وجه مطرح نیست بلکه پیشنهاد ما به دارندگان ابتدا مصرف آن در زمان باقیمانده است و درنهایت احتمال دارد سهمیه آنها تبدیل به 400 تومانی شود اما هرگز این سهمیه سوخت نمی‌شود.

تعیین قیمت سوخت از هفته آینده

یکشنبه آینده مجلس بررسی طرح اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها را دوباره ازسر خواهد گرفت که براساس مفاد این طرح دوفوریتی مجلس سقف قیمت سوخت در کشور را تعیین و از افزایش آن بیش از قیمت فوب خلیج‌فارس جلوگیری خواهد کرد. طرح یادشده پس از آن در دستور کار مجلس قرار گرفت که برخی خبرهای نزدیک به منابع دولتی از اقدام زودهنگام دولت برای افزایش قیمت سوخت پیش از تعیین تکلیف قانون بودجه سال‌جاری حکایت داشت. بررسی کلیات این طرح هفته گذشته در مجلس ناتمام ماند و رایزنی مسئولان دولتی برای قانع کردن نمایندگان نتیجه نداد و حالا باید منتظر روز یکشنبه و اتفاقات صحن علنی مجلس بود.

 

کد خبر 168484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز