گروه شهری: فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از اقدامات و واکنش بموقع شهرداری تهران در کنترل سیلاب اخیر تهران قدردانی کرد.

در این بیانیه که توسط محمدحسین مقیمی، رئیس فراکسیون شهری و روستایی مجلس امضا شده، آمده است: یکی از مسائل بسیار مهم در تمام بحران‌ها میزان خسارت وارده به مردم و تاسیسات شهری و زیرساخت‌ها بوده که معمولا در حوادثی با قدرت بالا و مدت زمان کم احتمال خسارت به شهروندان واقع در محل وقوع حادثه بیشتر است. در بررسی‌های به عمل آمده خوشبختانه حادثه آبگرفتگی مترو به‌رغم حجم بالای آب و فرصت کم، هیچگونه صدمه جانی نداشته و خسارت وارده نیز در حداقل است.

در ادامه این بیانیه نیز به دیگر اقدامات شهرداری تهران از قبیل تشکیل فوری ستاد مدیریت بحران، بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت مناطق 22 گانه، شرکت‌ها و سازمان‌ها و استقرار امکانات در مکان‌های بحران‌زده، اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی، تخلیه مسافرین مترو در ایستگاه‌های آزادی و استاد معین در مدت 3 دقیقه (بیش از 1800 نفر)، به کارگیری نیروی انسانی 7800 نفر - روز و غیره اشاره و از این فعالیت‌ها قدردانی شده است.

در همین ارتباط عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تقدیر مکتوب مجلس از عملکرد شهرداری تهران در حادثه طغیان رودخانه گفت: عملکرد شهرداری تحسین‌برانگیز بود و مجلس بر خود وظیفه دید که از مجموعه شهرداری تهران تقدیر کند اما دولت هم به سهم خود باید خسارات وارده به شهرداری را سریعا پرداخت کند. محسن نریمان تصریح کرد: حادثه‌ای که برای تهران اتفاق افتاد و طغیان آب به طرف شهر یکی از این حوادث طبیعی است که وقوع آن جای تعجب ندارد اما خوشبختانه اقدامات بهنگام شهرداری تهران از هرگونه خسارت جانی برای شهروندان پیشگیری کرد، لذا باید منصفانه با این اقدام شهرداری برخورد کنیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی پیشگیری از خسارات جانی در حادثه سیلاب را نقطه قوت عملکرد شهرداری تهران خواند و گفت: عملکرد شهرداری به‌گونه‌ای بود که خسارات را به حداقل رساند و مانع از وقوع خسارات جانی شد، چراکه این حادثه می‌توانست بیش از هزار نفر خسارت جانی داشته باشد. نریمان ادامه داد: شاه بیت مقابله شهرداری با بحران پیش آمده، تخلیه مترو در کمتر از 3 دقیقه بود به‌طوری‌که مترو را از مسافران، نیروها و کارکنان تخلیه کردند و مانع از این شدند که حتی کوچک‌ترین آسیبی به افراد وارد شود.

وی ادامه داد: نه تنها حادثه اخیر شهرداری باعث وارد شدن ایرادی بر عملکرد شهرداری نبود حتی امتیازی شد که در کنار کارهای ارزشمند دیگری که انجام داده این مقابله با بحران نیز مورد تقدیر قرار بگیرد و به‌نظرم باید عملکرد شهرداری در کلاس‌های آموزشی درس داده شود.

کد خبر 168177
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز