همشهری آنلاین: «مایکل مان» نام مردی است که هفته گذشته در کمتر از 24 ساعت توانست 14 هزار و 962 دامنه اینترنتی را به ثبت برساند تا این دامنه‌ها را به کاربران مختلف با قیمت‌هایی بالا به فروش برساند. به این شکل شرکت او می‌تواند ماهانه در آمدی بالغ بر 400 هزار دلار داشته باشد.

مان در دهه 1990 فروشگاهی را به عنوان فروشنده دامنه راه‌اندازی کرد و توانست با فروش دامنه‌ای که به قیمت 70 دلار آن را خریداری کرده بود درآمدی 50 هزار دلاری به دست بیاورد. از آن زمان به بعد او هرگز متوقف نشد و شرکتی به نام BuyDomains را تاسیس کرد که در سال 2005 آن را با قیمت 80 میلیون دلار به فروش رساند.

او هم اکنون وب سایتی به نام DomainMarket.com را راه‌اندازی کرده است که ماهانه 400 هزار دلار برایش درآمدزایی می‌کند. او برای انتخاب نام دامنه‌هایی که خریداری می‌کند از فیلترهای ویژه‌ای استفاده می‌کند اما در نهایت خود "مان" انتخاب می‌کند که چه دامنه‌ای را بخرد.

به گفته وی جدا از فیلترهای موجود، وی تنها بشر در جهان است که از کارایی غربال کردن چنین موضوعاتی برخوردار است. مان می‌گوید فکر نمی‌کنم کسی در جهان وجود داشته باشد که بتواند لیستی عظیم از نام دامنه‌ها را به سرعتی که من می‌خوانم و درک می‌کنم بخواند.

زمانی که دامنه مورد نظر انتخاب شد روند خریداری آن کاملا به صورت خودکار انجام می‌گیرد. وی در تجارت خود تلاش می‌کند دامنه‌هایی را خریداری کند که از کارایی یا محبوبیت بالایی برخوردار باشند تا بتواند بعدها آنها را به قیمتی بالاتر به فروش برساند.

کد خبر 167595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز