رییس‌جمهور در جمع مردم شیروان با اشاره به سال پیامبر اعظم(ص) گفت: پیامبر آمد تا حقوق مردم را به آنها برگرداند و با برپایی عدالت،‌ حیات طیبه را به مردم هدیه دهد و بساط ظلم و تبعیض و تجاوز را برچیند.

به گزارش  ایسنا، وی افزود: عده‌ای بر بخش مهمی از قدرت و ثروت جهان تکیه زده‌اند و فسادها به خاطر وجود اینهاست.

احمدی‌نژاد با اشاره به حوادث لبنان گفت: در لبنان دو تصویر وجود دارد؛ از یک رو تصویر ملت مظلوم لبنان که در اوج محرومیت هستند و در24 سال قبل مورد تجاوز قرار گرفته بودند ولی با حمایت کشور خود را ساخته بودند و امروز هم بی هیچ دلیلی و برای ارضای خواسته‌های سیری‌ناپذیر نظام سلطه مورد تهاجم قرار گرفته‌اند. در یک سو مظلومیت ملت لبنان و در سوی دیگر صهیونیست‌ها در اوج درنده‌خویی و ستمگری.

در یک سو جوانان پاک و عدالت‌جو و در طرف دیگر یک مشت مزدور صهیونیست که جز پول و شهوت نمی‌بینند. در یک سو جوانان خداپرست و در سوی دیگر یک مشت دنیاپرست. در یک سو عاشقان بشریت، خداپرستان و متوکلان به خدا و در سوی دیگر، دشمنان بشریت، بت‌پرستان و کسانی که به شیطان بزرگ متکی هستند قرار دارند.

رییس‌جمهور به حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: حزب‌الله پرچم برافراشته‌ی وجدان‌های پاک بشری است و رژیم صهیونیستی پرچم شیطان را در دست دارد.صحنه‌ی لبنان شفاف است و حزب‌الله به نمایندگی از وجدان‌های پاک و رژیم اشغالگر قدس به عنوان شیطان بزرگ می‌باشد.

احمدی‌نژاد گفت: به بهانه‌ی دستگیری دو سرباز ببینید که چه‌طور به یک ملت هجوم آورده‌اند و با آتش‌بس هم مخالفت می‌کنند. از آن سو رفتار شورای امنیت بدتر از همه است که به نام دفاع از امنیت، هرجا که منافع قدرت‌های بزرگ به خطر می‌افتد حاضر است و تحریم می‌کند و خواستار آتش‌بس است اما آن‌جا که ملتی مظلوم در مقابل هجوم صهیونیسم ایستاده‌اند با آتش‌بس مخالفت می‌کند.

 مخالفت شورای امنیت و آمریکا با آتش‌بس لکه‌ی ننگ ابدی بر دامان قدرت‌های بزرگ و سازمان‌های جهانی خواهد بود که هیچ‌گاه پاک نخواهد شد. اینها حتی جلوی پیشرفت علمی را می‌گیرند اما در مقابل جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس تنها لبخند می‌زنند. منطق را ببینید که می‌گوید ما از بمباران‌ها متاسفیم اما عامل اصلی کسانی هستند که مردم را به صحنه آورده‌اند و معترضند که چرا عده‌ای در مقابل اشغالگری مقاومت می‌کنند. این منطق رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

وی افزود: می‌خواهند نقشه‌ی جغرافیایی خاورمیانه را به هم بزنند اما من می‌گویم که شما عددی نیستید که بخواهید نقشه‌ی خاورمیانه را به هم بزنید. ملت‌های امروز جهان، ملت‌های 60 سال پیش نیستند که در غفلت به سر ببرند. ملت امروز بیدار است و تک تک جنایت‌های شما را ثبت می‌کند. اقیانوس ملت‌ها در حال تلاطم است و اگر توفان شود ریشه‌ی ظلم و کاخ‌های ستم شما را از بنیان می‌کند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا و انگلیس در تمام جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس سهیم‌اند و ملت‌ها تمام این جنایت‌ها را به پای آنها می‌نویسند و در دادگاه ملت‌ها پاسخ جنایت‌های 60 ساله‌ی آنها را در میز محاکمه خواهند داد.

وی با تشکر از تمام ملت‌هایی که از حزب‌الله حمایت کرده‌اند، گفت: صهیونیست‌ها و اربابانشان در مقابل سد پولادین حزب‌الله و نماد وجدان بیدار یعنی سید حسن نصرالله شکست خورده‌اند و با طراحی تبلیغاتی انحرافی درصدد هستند بر جنایت‌های خود سرپوش بگذارند و آماده شوند برای جنایت‌های بزرگ‌تر.

وی بر آمادگی برای خنثی شدن توطئه‌ها و خارج کردن بساط این رژیم جعلی توسط ابرقدرت‌های فاسد تاکید کرد و گفت: این رژیم و اربابان آنها از حیوان‌ها هم بدترند. هیچ حیوان خونخواری را نداریم که این‌گونه جنایت کند.

 اینها روی گرگ‌ها و جباران جهان را سفید کرده‌اند. فکر می‌کنند دارند بازی کامپیوتری می‌کنند و با فشار یک شاسی، هزاران زن و کودک و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.اینها به چیزی جز تسلط و تامین منافع کشورهای بزرگ نمی‌اندیشند. اما باید بگویم که ملت‌ها بیدار شده‌اند و دوران تجاوز و تکیه بر سلاح به پایان رسیده است. دست قدرت خداوند از آستین ملت‌ها بیرون می‌آید و شما را از کاخ‌های شیشه‌ای بیرون خواهد کشید.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حق هسته‌یی ایران گفت: کسانی که فکر می‌کنند با شانتاژ و تبلیغات می‌توانند ملت ایران را محروم کنند اشتباه می‌کنند. ملت ما اهل صلح و گفت و گو است اما زیر بار زور و اجحاف نمی‌رود. ما درباره‌ی پیشنهاد اروپا گفته بودیم که بررسی می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم. حوادث لبنان باعث شد که با چشم‌های بازتر و تامل بیشتر رفتار کنیم و ماهیت حرف‌های آنها برای ما آشکار شد.

وی بر هدف ساختن ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: ملتی که جوانانش با دست خالی می‌توانند قله‌های انرژی هسته‌یی، فن‌آوری بیوتکنولوژی و پزشکی را به دست بیاورد می‌تواند ایران را بسازد. دولت مصمم است که به پشتوانه‌ی مردم کشور را بسازد و بر همین اساس وقت و امکانات خود را در تمام استان‌ها عادلانه تقسیم کرده است.

رییس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود درباره‌ی مشکلات شهرستان شیروان سخن گفت و از برنامه‌های دولت برای این شهرستان را سهم 30 میلیارد تومانی این شهرستان در سهمیه‌بندی تسهیلات ارزان قیمت و ساخت مجتمع آلومینیوم، دانشکده و آموزشکده و سد گرماب و سد گویل عنوان کرد و گفت: امیدوارم خبرهای خوبی از جلسه‌ی فردا شب دولت در استان خراسان شمالی به شما برسد و شاد شوید.

رییس‌جمهور همچنین پیش از این در ورزشگاه تختی بجنورد گفت: برخی دولت‌های جهان با جنایتکاران همراهی و همکاری می‌کنند و از سوی دیگر خود را طرفدار حقوق بشر و ملت مظلوم نشان می‌دهند. این در حالی است که در مساله لبنان نمی‌شود دوگانه بازی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد در سفر به استان خراسان شمالی و در ادامه سخنرانی از دولت‌ها درخواست کرد ممنوعیت‌ها را برای ملت‌ها بردارند و افزود: ملت‌ها آگاه شده‌اند و رفتار همه‌ی دولت‌ها را ثبت می‌کنند. همه‌ی این جنایت‌ها در لوح دل ملت‌ها ثبت می‌شود. این ملت‌ها به زودی حرکت می‌کنند و انشاءالله این جنایتکاران را به پای میز محاکمه خواهند کشید.

وی افزود: با رفتارآمریکا و انگلیس در جنایت‌های اخیر، معلوم شد که صلاحیت حضور در مجامع بین‌المللی و داشتن حق وتو را ندارند. این‌ها خود مجرمند و باید محاکمه شوند. این‌ها در لبنان شکست خورده‌اند و جنایت‌های بی‌نظیری انجام داده‌اند و برای این‌که ذهن ملت‌های دنیا را منحرف کنند، موضوعات فرعی می‌تراشند و به احتمال قوی جنایت‌های بزرگ‌تری مرتکب خواهند شد.

رفتار دو سه روز اخیر آمریکا و انگلیس نشان می‌دهد که آن‌ها خود را برای جنایت‌های بزرگ‌تری آماده می‌کنند اما باید بدانند که آتش خشم ملت‌ها در حال سرکشی است و اگر این جنایت‌ها را متوقف نکنند، به زودی اقیانوس ملت‌ها به تلاطم در می‌آید و همه‌ی آن‌ها را به پای میز محاکمه و از اریکه‌ی قدرت به زیر می‌کشد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: از ملت بزرگ ایران و ملت‌های دیگر که علی‌رغم محدودیت‌ها و محاصره‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی علیه نظام سلطه قیام کرده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم. باید این قیام را ادامه دهیم تا شاهد پیروزی همه‌ی ملت‌ها باشیم.

رییس جمهور هم‌چنینی با اشاره به پرونده انرژی هسته‌یی کشورمان گفت: ملت ایران یک شعار می‌دهد؛ شعار بهره‌مندی از تولید سوخت هسته‌یی برای استفاده‌ی صلح‌آمیز و همه جا فریاد می‌زند «انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست».

 ما اهل گفت‌وگو هستیم و طبق قانون عمل و بر اساس قانون و حقوق خود رفتار می‌کنیم. طرفدار صلح و آرامش بر پایه‌ی عدالتیم. امروز ملت ایران شاهد فن‌آوری هسته‌یی است و دنیا بداند اگر عده‌ای فکر می‌کنند، می‌توان با زور و تهدید با ملت ایران صحبت کرد، بدانند که سخت در اشتباهند. آن‌ها با ملت عزیز و آگاه و سرافراز ایران مواجه‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مسوولیت ساخت ایران عزیز، با توکل به خدا و همت جوانان ایرانی است تا جامعه‌ای پیشرفته، مترقی، آباد، اسلامی و مرفه ساخته شود و این شدنی است.

وی به پیشرفت‌های علمی کشورمان در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: جوانان عزیز ما که در عرصه‌های مختلف از جمله بیوتکنولوژی، کشاورزی و پزشکی قله‌های علمی را به تسخیر درآورده‌اند می‌توانند ایران عزیز را بسازند.

وی در ادامه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه‌ی ایران را کمبود اشتغال و بیکاری دانست و بر برنامه‌های دولت در رفع این مشکل تاکید کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: بدبختی‌ها، تبعیض‌ها و مشکلاتی که بشر و بشریت امروز به آن گرفتار است، ناشی از دوری عده‌ای از قدرت‌طلبان و مستکبران از قول و روش و مکتب انبیاست.

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد افزود: عده‌ای که بویی از انسانیت و شرف و عدالت و خداپرستی نبرده‌اند و تا بن دندان مسلح هستند، با تجاوز به جان، مال، ناموس، آبرو و سرزمین یک ملت تجاوز و خانه‌های‌شان را بر سرشان خراب می‌کنند، مزارع را آتش می‌زنند و با بمب‌های لیزری به پناهگاه زنان و کودکان حمله می‌کنند و آن‌ها را به خاک و خون می‌کشند.

 اینان در کشتن هیچ مرز و منعی قائل نیستند. آیا این‌ها انسانند؟ این‌ها وحشی و خونخوار هستند و روی همه‌ی جنایتکاران عالم را سفید کرده‌اند. بر اساس منافع مادی و استعماری و سلطه‌طلبانه‌ی خود تصمیم می‌گیرند و به یک ملت بی‌پناه حمله می‌کنند و حتی به بیمارستان و مدرسه و زنان و کودکان رحم نمی‌کنند. این‌ها صهیونیسم هستند.

وی ادامه داد: نظام سلطه و شبکه‌ی استعمار برای برپایی پایگاهی در قلب خاورمیانه از 100 سال قبل با نقشه‌ی اهریمنی برنامه‌ریزی و با حمایت دولت مزدور و مکار انگلیس، افرادی را به ملت فلسطین تحمیل کرده است و با طرحی پیچیده، سیاسی، روانی و تبلیغی با زور اسلحه، یک رژیم جعلی را برپا کردند.

 این‌ها اول می‌گفتند که بستگان خود را که توسط دولت آلمان و در جنگ جهانی از دست داده‌اند به این سرزمین آورده‌اند اما به مرور حکومت ساختند و از سرتاسر جهان همه‌ی افراد خود را جمع کردند. این‌ها را صاحب‌خانه و پنج میلیون فلسطینی را با زور از خانه و کاشانه‌ی خود بیرون کردند.

رییس‌جمهور افزود: اگر در اروپا این افراد آسیب دیدند، چرا جبران آن از جیب و حیثیت ملت فلسطین باشد؟ می‌گویند این‌ها کسانی هستند که اجدادشان 2500 سال قبل در این سرزمین زندگی می‌کرده‌اند. اگر این اصل را بپذیریم، همه‌ی مرزهای سیاسی امروز دنیا به هم می‌خورد و کسانی که 250 سال قبل در آمریکا زندگی می‌کردند، باید بر آن کشور حکومت کنند. پس باید حاکمیت آمریکا به مردم بومی آن‌جا بسپارند که حاضرند و اسناد حضورشان موجود است.

وی به رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: رژیمی تاسیس شده است که ماموریتش تهدید، تجاوز، قتل و غارت است. آن‌ها همه را تهدید می‌کنند. حتی اگر کشوری پیشرفت علمی کند، به بهانه‌ی مخالفت با امنیت رژیم اشغالگر قدس از آن پیشرفت ممانعت می‌کنند. این رژیم برای زمینه‌سازی نظام سلطه و تحمیل آن برپا شده است.

وی به مسابقه‌ی تسلیحاتی در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: برخی کشورهای منطقه 150 میلیارد دلار به بهانه‌ی حضور رژیم صهیونیستی معامله و قرارداد تسلیحاتی با آمریکا و انگلیس دارند.

احمدی‌نژاد در ادامه‌ی سخنان خود به حملات رژیم اشغالگر قدس به لبنان اشاره کرد و گفت: 24 سال قبل این رژیم به لبنان حمله کرد و تا بیروت خود را رساند اما جوانان و ملت غیور لبنان با یک مبارزه‌ی جوانمردانه، آن‌ها را بیرون کردند.

حزب‌الله بخش مهمی از سرزمین لبنان را از لوح وجود صهیونیست‌ها پاک کرد. امروز به بهانه‌ی اسارت دو سرباز، با نقشه‌ی قبلی به لبنان حمله کرده‌اند در حالی که لبنان هم هزاران نفر اسیر در اسراییل دارد، با مذاکره می‌توان کار را تمام کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: آمریکا با شکست در طرح خاورمیانه بزرگ فکر می‌کند با اشغال لبنان می‌تواند نقشه‌ی خود را اجرا کند. اما دنیا بداند آمریکا و انگلیس در جنایات رژیم اشغالگر قدس شریک هستند و باید پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از شورای امنیت گفت: قبلا می‌گفتیم که این سازمان‌ها ابزار قدرت‌های بزرگ هستند. به ما می‌گفتند شما بدبین هستید. اما ببینید شورای امنیت وقتی پیشنهاد آتش‌بس ارایه می‌شود، با برقراری آن و جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه مخالفت می‌کند. این یک لکه‌ی ننگ ابدی بر پیشانی سازمان ملل و اربابان آن خواهد بود. رژیم اشغالگر قدس بدون فرماندهی و دستور و پشتیبانی آمریکا و انگلیس نمی‌تواند کاری کند. این دو کشور مسوول جنایت‌های رژیم یاغی اسراییل هستند.

احمدی‌نژاد گفت: ما می‌خواهیم این جنایت‌ها در اسرع وقت متوقف شود و جنایتکاران جنگی محاکمه شوند و خسارت‌های به بار آمده توسط رژیم اشغالگر قدس جبران شود. این‌طور نیست که یک کشور را ویران کنند و بعد گروه‌هایی را در مرزها مستقر و مردم را بیشتر سرکوب کنند.

دوران این کارها گذشته است و ملت‌ها بیدار شده‌اند. لبنان امروز آیینه‌ی نشانگر ماهیت استکباری نظام سلطه و آزادی‌خواهی و دموکراسی‌خواهی دروغین است و مظلومیت ملت لبنان را نشان می‌دهد.

رییس‌جمهور گفت: حزب‌الله امروز پرچم برافراشته‌ی مقاومت همه‌ی ملت‌های خداپرست و عدالت‌خواه و آزاده است و سید حسن نصرالله فریاد بلند وجدان‌های بیدار بشری است. حزب‌الله به نمایندگی از همه‌ی ملت‌ها و وجدان‌های بیدار و خداپرستان و عدالت‌خواهان و آزادگان در برابر نظام سلطه قد علم کرده است و پیروز این میدان می‌باشد.

 انشاءالله در آینده‌ای نزدیک به پیروزی کامل خواهد رسید. جنایت‌هایی که امروز علیه لبنان انجام می‌شود، جنایت علیه تمام بشریت است. این رفتار، توهین به کرامت همه‌ی انسان‌ها، آزادی و حقوق و استقلال همه‌ی ملت‌هاست. همه‌ی ملت‌های جهان باید در مقابل نظام سلطه بایستند و موضع خود را علیه جنایت‌هایی که در لبنان انجام می‌شود روشن کنند. نمی‌شود دوگانه بازی کرد.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در فرودگاه بجنورد مردم استان خراسان شمالی را مردمی مومن و انقلابی و تمدن‌ساز توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد که هدف دولت از سفرهای استانی مشاهده مشکلات مردم از نزدیک، و تصمیم گیری در میدان است.

وی گفت: وزرا در این سفر در جلسات اداری استان شرکت خواهند کرد و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا خواهند شد.

رییس جمهور ادامه داد: ما در این سفرها از مردم روحیه می‌گیریم. آثار تصمیمات خود را از نزدیک می‌بینیم و مشکلات را از زبان بزرگان می‌شنویم.

وی تاکید کرد: دولت باید وقت خود را به صورت عادلانه برای استان‌ها صرف کند.

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد در هفدهمین سفر استانی خود مورد استقبال بهروز همتی استاندار و حجت‌الاسلام مهمان‌نواز امام جمعه و برخی دیگر از مقامات مسوول در استان خراسان شمالی قرار گرفت.

وی در سفر به استان خراسان شمالی با مردم شهر‌های بجنورد، فاروج، شیروان، گرمی و جاجرم، اسفراین و مانه و سملقان دیدار می‌کند و دیدار‌هایی نیز با نخبگان و ایثارگران این استان خواهد داشت.

هفدهمین جلسه استانی هیات وزیران نیز عصر چهارشنبه 11 مرداد در بجنورد برگزار می‌شود.

بهروز همتی استاندار خراسان شمالی درباره مهمترین مشکلات این استان گفت: ما تلاش داریم این استان به عنوان یکی از استان‌های محروم قلمداد شود تا بتواند از اعتبارات طرح توازن منطقه‌ای استفاده کند.

وی با اشاره به فاصله محرومیت بین این استان و استان‌های دیگر بر تلاش برای رفع محرومیت از این استان تاکید کرد و گفت: این مهمترین خواسته مورد اجابت هیات دولت قرار گرفته و قرار است در این سفر اعلام شود.

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات این استان را راه‌های روستایی عنوان کرد و خواستار رسیدن میزان راه‌های روستایی این استان به اندازه میانگین کشوری شد.

همچنین اسماعیل گرامی مقدم نماینده مردم بجنورد از مشکلات این استان را رشد فزاینده بیکاری و راه‌های روستایی عنوان کرد و گفت: تصمیم داریم در جلساتی با وزرا خواستار توسعه کارخانه‌های پتروشیمی خراسان شمالی، تاسیس کارخانه‌های قطعه سازی و سیمان سمنگان و آلومینیوم جاجرم را برای رفع این بیکاری خواستار شویم.

وی همچنین گفت: 60 درصد جمعیت این استان روستایی است ولی راه‌های روستایی در این استان به اندازه متناسب نمی‌باشد.

گرامی مقدم همچنین از دیگر خواسته‌های این استان را تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن عنوان کرد.

کد خبر 1671

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز