جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور سرانجام افزایش قیمت کالاها و خدمات مصرفی مردم را قبول کرد و از استانداران خواست با هماهنگی تمامی دستگاه‌های ذیربط و با فعال کردن بازرسی‌ها از افزایش بی‌رویه قیمت‌ کالاها و اجناس ضروری مردم جلوگیری کنند.

به گزارش همشهری موج تازه گرانی‌ها باعث شد تا محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه از استانداران بخواهد نسبت به کنترل بازار به‌ویژه درخصوص مواد‌غذایی توجه بیشتری داشته باشند و نگذارند قیمت‌ها خودسرانه افزایش یابد. ورود رئیس‌جمهور به ماجرای گرانی‌ها، این پرسش را به همراه دارد که آیا افزایش سطح بازرسی‌ها و کنترل شدید قیمت‌ها می‌تواند مانع از شکل‌گیری موج گرانی‌ها شود؟

هفته نخست فروردین سال‌جاری رئیس‌کل بانک مرکزی نسبت به احتمال تشدید نرخ تورم هشدار داده و اذعان کرده بود: مهار تورم از محل واردات دشوار خواهد بود اما مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت که در روزهای ابتدایی سال برخی گرانی‌ها را در بازار تکذیب کرده بود هفته گذشته با صدور دستور ویژه‌ای به برخی معاونان خود مقابله با گرانی و گرانفروشی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش مهر، از سوی دیگر، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز مکلف شد تا با گرانی‌های خودسرانه در بازار مقابله کرده و البته تقاضای تولید‌کنندگان برای افزایش قیمت را نیز بررسی و در مورد آن اعمال نظر کند.بالا گرفتن انتقادها و اعتراض‌ها نسبت به افزایش قیمت‌ها باعث شده تا محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور هم در ستاد تنظیم بازار از تصمیم دولت برای مهار قیمت‌ها خبر دهد.

کد خبر 167060
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز