مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ضمن پاسخ به ادعاهای جدید هکر 3 میلیون کارت بانکی که گفته بود با تغییر رمز، مشکل امنیتی کارتها حل نمی‌شود، گفت: تا این لحظه هیچ پولی از حساب‌های بانکی مردم برداشت نشده است.

مهر نوشت: ناصر حکیمی در پی ادعای اینکه برخی از شهروندان مدعی هستند حساب‌های بانکی آنها خالی شده است، گفت: با قاطعیت می گویم که رصد تراکنش‌های موجود نشان می دهد که تا به این لحظه از هیچ حسابی هیچ پولی برداشت نشده است.

مدیر اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی افزود: چنانچه افرادی هستند که برای آنها ابهامی در این خصوص وجود دارد، به بخش اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گزارش کرده و اطلاع دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به ادعای "خسرو زارع فرید" مدیر فناوری شرکت "ف.ا" که مدعی شده بود تغییر رمز کارتهای بانکی مشکلی را حل نمی کند، هر وقت کارت را با رمز جدید رویPOS  این شرکت کشیدید، هم رمز شما و هم اطلاعات کارت شما یک جایی ثبت می‌شود، پس تنها تغییر رمز عبور، مشکلی را حل نمی کند، گفت: این فرد مولفه های لازم را در اختیار ندارد.

حکیمی با تاکید بر اینکه ادعای این فرد واقعی نیست، تصریح کرد: برای برداشت پولی از حسابی باید مولفه های لازم از جمله اینکه حداقل کارت بانکی، رمز اول و دوم و cvv2 کارت را در اختیار داشته باشد.

خبر هک شدن و لو رفتن اطلاعات سیستم بانکی، خبری بود که موجی از نگرانی را در میان مردم در بر داشت. فردی به نام خسرو زارع فرید در وبلاگ خود شماره کارت 3 میلیون حساب را به همراه رمز عبورشان منتشر کرد تا به این بهانه توجه مدیران بانک‌ها را به ناامن بودن سیستم بانکی کشور جلب کند؛ کسی که اگرچه این روزها به عنوان یک هکر شناخته می‌شود، اما در واقع مدیر سابق نرم‌افزار شرکت انیاک است که سعی داشت اطلاعات محرمانه زمان مدیریت خود را به بانک‌ها بفروشد.

پس از تایید شایعه لو رفتن اطلاعات سیستم بانکی، بانک مرکزی و برخی بانک‌های دیگر از مردم درخواست کردند تا رمز عبور کارت‌های بانکی خود را تغییر دهند. اما هکر سیستم بانکی در تازه‌ترین اظهارنظر خود اعلام کرده که حتی با تغییر رمز عبور هم توانایی دسترسی به حساب و کارت‌های بانکی شهروندان را دارد.

هم اکنون مدیر شرکت فناوران آنیاک علاوه بر خسرو زارع فرید- افشاکننده اطلاعات کارت‌های بانکی- به علت سهل انگاری تحت تعقیب قرار گرفته است. متهم اصلی نیز تحت تعقیب پلیس اینترپل است.

 

کد خبر 166696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز