بایرن مونیخ امشب در ورزشگاه خانگی‌اش از رئال مادرید پذیرایی خواهد کرد تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، در ورزشگاهی که فینال در آن برگزار می‌شود، آغاز شود.

فوتبال

تقابل رئال مادرید و بایرن‌مونیخ در این مرحله از رقابت‌ها، بیش از هر چیز یادآور سال‌ها عداوت 2تیم است؛ از ضربه‌ای که خوانیتو به سر لوتار ماتئوس زد گرفته تا حمله یک هوادار رئال مادرید به دروازه‌بان تیم بایرن مونیخ در سانتیاگو برنابئو. هیچ‌چیز در فصل مشترک این دو تیم در تاریخ فوتبال اروپا نشانی از صلح ندارد. این پنجمین تقابل غول‌های فوتبال اروپاست که مجموعا 13بار قهرمان اروپا شده‌اند.

لیگ قهرمانان برای بایرن مونیخ که دیگر هیچ شانسی در بوندس لیگا برای قهرمانی ندارد، تنها جام معتبر فصل است و حذف شدن از آن، می‌تواند یک فصل افتضاح را برای تیم آلمانی رقم بزند. بایرن‌مونیخ پس از شکست در خانه بورسیا دورتموند، برابر ماینتس هم مساوی کرد تا عملا رقابت قهرمانی را به دورتموند ببازد.

پس از این بازی بود که باستین شواین‌اشتایگر هافبک ملی‌پوش این تیم تنها اولویت تیمش را لیگ قهرمانان اعلام کرد؛ «بازی سه‌شنبه بازی مرگ و زندگی است. ما باید فراتر از محدودیت‌هایمان عمل کنیم. البته ما می‌توانیم با حمایت هوادارانمان این کار را انجام بدهیم.» مارسلو، مدافع برزیلی تیم رئال مادرید هم پس از پیروزی تیمش برابر ختافه اعلام کرده بود که سفیدهای مادرید در هر مسابقه‌ای مدعی اصلی پیروزی هستند اما سرخیو راموس، مدافع باتجربه رئال مادرید نظر دیگری دارد؛ «در یک نیمه نهایی هیچ تیمی شانس بیشتری ندارد. ما باید به حریفمان احترام بگذاریم. بایرن بازیکنان بسیار خوبی مثل آرین روبن و فرانک ریبری دارد.»

با این حال تاریخ به‌نحوی باورنکردنی به سود تیم آلمانی است؛ بایرن مونیخ در 18بازی 2تیم، در 10بازی به پیروزی رسیده است و هواداران رئال به این تیم لقب «گربه سیاه» داده‌اند. رئال تنها 6 بار تیم آلمانی را شکست داده که هیچ کدام از آنها در خاک آلمان نبوده است. گمانه‌زنی درباره تیم پیروز امشب، کمی سخت است اما برند شوستر سرمربی سابق تیم رئال مادرید معتقد است این تیم شانس بیشتری برای صعود به فینال دارد؛ «به‌نظر من رئال مادرید اندکی بیشتر از بایرن مونیخ شانس دارد.

آنها فصلی عالی دارند و در لالیگا بالاتر از بارسلونا هستند؛ تیمی که بهترین در جهان است.» مربی آلمانی فکر می‌کند بایرن برای افزایش شانس صعود به فینال، باید بتواند حملات سریع مادرید را خنثی کند؛ «این مهم است که بایرن اجازه ندهد توپ به خط هافبک رئال و از آنجا به خط حمله برسد. اگر رونالدو و دیگر بازیکنان هجومی رئال برای گرفتن توپ به عقب بیایند، خسته می‌شوند. علاوه بر آن، هر بار که رئال توپ را در نیمه خودش از دست می‌دهد، شکننده می‌شود.»

بوی خشم و خون

علاوه بر تقابل تاکتیکی، عوامل بالقوه زیاد دیگری وجود دارد که بازی این دو تیم دوباره به خشونت کشیده شود. یوپ هاینکس سرمربی فعلی بایرن مونیخ در فصل 98-1997 رئال مادرید را بعد از 32سال قهرمان اروپا کرد اما از کار برکنار شد و آرین روبن ستاره این تیم هم وقتی فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال او را نخواست، سریعا اخراج شد. این اتفاق‌ها، وقتی که تاریخ بازی‌های 2تیم را بررسی کنیم، می‌تواند مثل یک جرقه در انبار باروت باشد.

بازی‌های 2تیم همیشه مملو از خشونت بوده‌اند؛ در سال 76-1975 وقتی که سپ‌مایر دروازه‌بان بایرن مونیخ در یک برخورد بینی مهاجم رئال را شکست، یک هوادار به زمین آمد و او و داور را کتک زد، 11 سال بعد باز هم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، خوانیتو به کمر و بعد سر ماتئوس لگد زد و در یک بازی دوستانه در سال 1981، بازیکنان بایرن مونیخ به خاطر اخراج یک بازیکن تیمشان، به سمت داور حمله کردند.

در دوران کهکشانی رئال مادرید، اولیور کان دروازه‌بان بایرن‌مونیخ دشمن شماره یک هواداران رئال بود و در سال 2004 کلودیو پیزارو مهاجم بایرن مونیخ گفته بود که «به این دلقک‌ها 5 گل می‌زنیم». دشمنی این دو تیم، ریشه‌ای تاریخی دارد و همین موضوع می‌تواند بازی امشب 2تیم را تحت‌تأثیر قرار بدهد. بازی برگشت رئال و بایرن، چهارشنبه هفته آینده در مادرید برگزار می‌شود.

کد خبر 166586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز