دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساعاتی پیش، طی مراسمی در سالن تئاتر کداک، جوائز هفتاد و نهمین دوره آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به برندگان این رقابت‌ها اهدا شد.

اسکار بهترین فیلم سینمایی به فیلم "The Departed" با کارگردانی مارتین اسکورزیری تعلق گرفت. در این فیلم فساد نیروی پلیس بوستن به تصویر کشیده شده بود. مارتین اسکورزیری جایزه بهترین کارگردانی فیلم را نیز از آن خود کرد.

این اسکار اولین اسکار اسکورزیری در 40 سال عمر حرفه ای اش به شمار می‌رود.دیگر کاندیداهای این شاخه، کلینت ایستوود ، الخاندرو گنزالس ، پل گرین گرس و استفان فیرز بودند.

در بخش بهترین هنرپیشه مرد، فورست ویتیکر برای بازی در فیلم آخرین پادشاه اسکاتلند برنده اسکار شد.این هنرپیشه که 45 سال دارد چهارمین بازیگر سیاه پوست در تاریخ سینماست که به جایزه اسکار دست ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌یابد. دیگر کاندیداهای این شاخه لئوناردو دی کاپریو، رایان گاسلینگ و ویل اسمیت بودند.

در بخش بهترین هنرپیشه زن، هلن میرن برای بازی در فیلم "ملکه" برنده اسکار شد . این فیلم درباره زندگی ملکه انگلستان در روزهای پس ازمرگ پرنسس دایانا ساخته شده است. دیگر کاندیداهای اسکار بهترین هنرپیشه زن، پنلوپه کروز،کیت وینسلت و مریل استریپ بودند.

جایزه بهترین هنرپیشه زن نقش دوم به جنیفر هادسون برای بازی در فیلم دختران رویایی تعلق گرفت وآلان آرکین برای بازی در فیلم خانم کوچولو آفتاب برنده اسکار بهترین هنرپیشه نقش دوم مرد شد.

همچنین جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی به " زندگی های دیگر " محصول کشور آلمان تعلق گرفت.

جایزه بهترین میکس صدا نصیب دختران رویایی و اسکار بهترین ویرایش صدا را  به نامه‌هایی از ایووجیما رسید.

بهترین موسیقی متن به گوستاوو سانتا اولایا برای فیلم بابل رسید و اسکار بهترین طراحی لباس نیز به فیلم ماری آنتوانت تعلق یافت.

کد خبر 16627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز