همشهری‌آنلاین: نماینده کنونی آمریکا در مذاکرات ایران و گروه 1+5 در استانبول معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی است که پیشتر به عنوان مشاور ویژه "بیل کلینتون" فعال بود.

شرمن

فارس نوشت: "وندی شرمن" در سال ۱۹۴۹ متولد شد و یک دیپلمات آمریکایی، یک مقام دولتی و مدیر غیرانتفاعی است که بعنوان مشاور بسیاری از سیاستمداران و تجار آمریکایی است. وی هم‌اکنون به عنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی فعالیت می‌کند و سومین مقام عالیرتبه وزارت خارجه آمریکا محسوب می شود. وی در دوره ریاست‌جمهوری "بیل کلینتون" بعنوان مشاور وزارت خارجه آمریکا و مشاور ویژه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا و هماهنگ‌کننده سیاست کره شمالی فعالیت می‌کرد.

شرمن در بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹ در کالج "اسمیت" تحصیل کرد و در سال ۱۹۷۱ مدرک خود را از دانشگاه "بوستون" دریافت کرد. شرمن در سال ۱۹۷۶ مدرک فوق‌لیسانس خود را در امور اجتماعی از دانشگاه مریلند دریافت کرد.

شرمن در اوایل اشتغال خود در موقعیت‌های شغلی متفاوتی در سازمان‌های دولتی و غیرانتفاعی فعالیت کرد. وی به مدت ۳ سال بعنوان رئیس دفتر کارکنان "باربارا میکولسکی" یکی از نمایندگان سابق کنگره آمریکا فعالیت می‌کرد و مدتی نیز به عنوان مدیر تبلیغات انتخاباتی وی در کمپین انتخاباتی سنا فعالیت می‌کرد. برای مدتی نیز رئیس دفتر رفاه کودکان مریلند بود.

وی کمپین انتخاباتی ۱۹۸۸ کمیته ملی دموکراتیک را رهبری می‌کرد و بر عملیات‌های سیاسی، ارتباطاتی و ارتباطات کنگره ای و عملیات‌های انتخاباتی نظارت می‌کرد.

در بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳، شرمن بعنوان یکی از اعضای شرکت مشاوره رسانه‌ای و سیاسی "شروم" هریس و شرمن، در بخش ارتباطات راهبردی فعالیت می‌کرد.

از بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶، شرمن در دوره "وارن کریستوفر" وزیر خارجه آمریکا بعنوان مشاور وزیر خارجه آمریکا در امور قانونی فعالیت می‌کرد و همچنین تلاش‌های آمریکا برای کسب بودجه برای روسیه و کشورهای تازه استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی سابق را رهبری می‌کرد.

نماینده کنونی آمریکا در مذاکرات ایران و ۱+۵ در استانبول پس از آن، بعنوان مشاور "مادلین آلبرایت" با رتبه سفیری به وزارت خارجه آمریکا بازگشت و توسط "بیل کلینتون" این سمت را دریافت گرفت و توسط سنای آمریکا تأیید شد. وی در خصوص مسائل اصلی سیاست خارجه آمریکا به "مادلین آلبرایت" وزیر خارجه وقت آمریکا مشاوره می‌داد.

شرمن پس از ظهور تشکیلات گروه "آلبرایت استونبریج" در سال ۲۰۰۹، بعنوان معاون رئیس این گروه فعالیت کرد که این گروه یک شرکت مشاوره بین‌المللی آلبرایت به حساب می‌‌آمد. وی همچنین در کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۸، به "هیلاری کلینتون" مشاوره می‌داد و بعنوان مشاور "تام دانیلون" نیز فعالیت‌ می‌کرده است.

در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۱، شرمن توسط هیلاری کلینتون بعنوان معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی منصوب شد. وی همسر "بروس استوکس" یکی از روزنامه نگاران برجسته و یکی از اعضای ارشد صندوق آلمانی مارشال است.

کد خبر 166218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز