همشهری آنلاین: پرواز شب گذشته کیش-تهران در حالی به دلیل نقص فنی و دوبار تلاش ناکام برای پرواز ناکام ماند که به گفته یکی از مسافران، مهمانداران دلیل این حادثه را قرار گرفتن یک آهو در باند پرواز اعلام کردند.

فارس نوشت: ساعت 21:55 دقیقه شنبه، قرار بود پرواز شماره 043 کیش-تهران یکی از شرکت‌های هواپیمایی فرودگاه کیش را ترک کند اما لحظاتی قبل از جدا شدن از باند فرودگاه با یک سانحه روبه‌رو و مجبور به توقف شد.

یکی از مسافران این پرواز درباره این حادثه گفت: هنگام take off هواپیما صدای انفجاری از سوی موتور هواپیما به گوش رسید که به دنبال آن هواپیما متوقف شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تعدادی از مسافران انفجار و مقداری آتش را در موتور هواپیما دیده‌ بودند اما مهمانداران هواپیما مدعی شدند که به خاطر قرار گرفتن یک آهو در باند پرواز خلبان مجبور به ترمز شدید شده است و هیچ نقص فنی رخ نداده است.

این مسافر افزود: مسافران بر مشاهدات خود اصرار می‌کردند و مهمانداران انکار، تا اینکه مسافران اعلام کردند فقط به خلبان اطمینان دارند و اگر او این موضوع را تأیید کنند مشکلی نخواهند داشت. خلبان هم از کابین خارج شد و بعد از اینکه منکر آتش‌سوزی شد گفت به دلیل ترمز شدیدی که گرفته‌ایم باید حدود یک ساعت منتظر ماند تا چرخ‌ها سرد شده و دوباره پرواز کنیم.

وی گفت: تعدادی از مسافران از هواپیما خارج شدند و تصمیم گرفتند قید این پرواز را بزنند اما اکثر مسافران حرف خلبان را قبول کردند و منتظر ماندند تا ساعت 23:30 دوباره پرواز کنند. این در حالی بود که مسئولان فنی بعد از کنترل هواپیما پرواز مجدد آن را تأیید کرده بودند.

این مسافر خاطرنشان کرد: هواپیما آماده پرواز شده بود و به سمت انتهای باند در حال حرکت بود که دوباره همان اتفاق رخ داد و بعد از صدای انفجار شدید، که ما فکر می‌کردیم به خاطر جدا شدن از زمین است،‌ متوقف شد. بازهم سراغ خلبان رفتیم اما این‌بار اصلا نتوانستیم او را ببینیم.

این‌بار مهمانداران خودشان قصد آرام کردن فضا و همچنین مسافران را داشتند و قول دادند که تا برطرف کردن مشکلات همه مسافران را در هتل اسکان دارند.

وی ادامه داد: چرا این همه دروغ باید تحویل مسافران شود در حالی که می‌توانستند از همان ابتدا حقیقت را به مسافران بگویند اما به جای اینکار تقصیر را گردن آهو انداختند. ما شکایتی را علیه این افراد تنظیم کرده‌ایم و آن را پیگیری خواهیم کرد.

این مسافران با بیان اینکه سرانجام پرواز کنسل و قرار شد پرواز مجددی امروز انجام شود گفت: در حال حاضر تمام مسافران در هتل ارم کیش و با هزینه همان شرکت هواپیمایی اسکان داده شده‌اند.

کد خبر 166176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز