همشهری‌آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با انتقاد از تصمیم اماراتی‌ها در لغو یکطرفه دیدار تیم ملی فوتبال ایران و امارات گفت: برخلاف رابطه خوبی که فدراسیون امارات با ایران داشت اما به خاطر فشارهای سیاسی که از بالا به آنها وارد شد دیدار برابر تیم ملی ما را لغو کردند که این برخلاف قوانین فیفاست.

علی کفاشیان ضمن اشاره به نامه فدراسیون فوتبال امارات به فدراسیون ایران گفت: روز پنجشنبه نامه‌ای از فدراسیون امارات دریافت کردیم که در آن عنوان شده بود دیدار تیم ملی امارات برابر ایران به دلیل سفر رئیس جمهور ایران به جزیره ابوموسی لغو شده است. این اقدام اماراتی‌ها خلاف قوانین و مقررات فیفاست و آنها نباید مسائل سیاسی را وارد ورزش می‌کردند.

کفاشیان ادامه داد: تصور می‌کنم فدراسیون فوتبال امارات که رابطه خوبی با فدراسیون ایران دارد تحت فشار مسائل سیاسی قرار داشتند و به خاطر فشار از بالا مجور شدند این تصمیم را بگیرند. این در حالی است که ما هم به عنوان فدراسیون فوتبال که جزوی از سرزمین پرافتخار ایران هستیم از مالکیت جزیره ابوموسی توسط ایران دفاع می‌کنیم و اعتقاد داریم حرف اماراتی‌ها بی‌اساس است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان اینکه دیگر حاضر نیستیم با امارات بازی کنیم گفت: با تصمیمی که اماراتی‌ها گرفته‌اند دیگر نمی‌خواهیم با آنها بازی کنیم. قطعا این تصمیم آنها در روابط آینده فوتبال دو کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود. بازی کردن با ایران به نفع امارات است و آنها اقدام خلاف قانون و مقررات را انجام دادند.

وی با بیان اینکه برای تصمیم‌گیری نهایی با مسئولان مربوط مشورت خواهیم کرد به مهر گفت: بازی ایران و امارات در تقویم فیفا ثبت شده بود و حالا که این دیدار یکطرفه از سوی امارات لغو شده است احتمالا فیفا به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و دلایل این اقدام را از اماراتی‌ها جویا خواهد شد. فدراسیون فوتبال امارات نباید مسائل سیاسی را در تصمیم گیری‌هایش دخالت می‌داد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات قرار بود روز 29 فروردین ماه در شهر العین امارات برگزار شود که روز پنجشنبه فدراسیون این کشور در نامه‌ای به فدراسیون کشورمان از لغو یکطرفه این دیدار خبر داد.

کد خبر 165983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز