گروه اقتصادی: در ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه 91 در کمیسیون تلفیق، نمایندگان درآمدهای دولت از محل دریافت جرایم معوق رانندگی و هزینه تعویض پلاک موتورسیکلت و خودرو را افزایش دادند.

همچنین با تصویب نمایندگان مقرر شد در سال‌جاری به‌ازای تبدیل هر کارت پایان خدمت معمولی به کارت‌های هوشمند 10 هزار تومان درآمد نصیب دولت شود.به گزارش همشهری، روز گذشته نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق 25ردیف درآمدی لایحه بودجه 91 را تصویب کردند.

در لایحه دولت درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی 400 میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود که کمیسیون تلفیق بدون افزایش تعرفه‌های این بخش، آن را به میزان 500 میلیارد تومان قابل تحقق دانست. مخبر کمیسیون تلفیق گفت: در ردیف درآمدهای حاصل از جرایم معوق رانندگی، دولت هیچ درآمدی درنظر نگرفته بود که در کمیسیون تلفیق در این ردیف 100 میلیارد تومان را قابل تحقق دانست. وی در ادامه اعلام ردیف‌های درآمدی لایحه بودجه که در کمیسیون تلفیق تصویب شده است، گفت:

در ردیف درآمدهای حاصل از تعویض پلاک کمیسیون تلفیق تغییراتی ایجاد کرد؛ براین اساس درآمد حاصل از تعویض پلاک موتورسیکلت از 12 هزار تومان به 15 هزار تومان و تعویض پلاک خودرو از 35 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش یافت. بنابراین رقم درآمد دولت از این ردیف از 1525 میلیارد ریال به 2115 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: دولت ردیفی را برای درآمد حاصل از تعویض و تبدیل کارت‌های پایان خدمت معمولی به هوشمند در لایحه بودجه درنظر نگرفته بود که در این بخش کمیسیون مقرر کرد برای هر کارت 10 هزار تومان دریافت شود که در مجموع 66 میلیارد تومان برای دولت درآمد خواهد داشت.

کد خبر 165928
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز