سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنللاین: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مراسمی ویژه برای بانو سیمین دانشور دارد و از سوی دیگر چهلمین روز درگذشت او نیز در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود و در کنار آن کد گذاری آثار منزل جلال و سیمین آغاز شده است.

 به گزارش همشهری‌آنلاین مراسم بزرگداشت سیمین دانشور و یادبود چهلمین روز درگذشت این بانوی ادبیات داستانی ایران از ساعت 10 تا 12 روز چهارشنبه، 30 فروردین‌ماه، با سخنرانی تعدادی از استادان ادبیات برگزار می‌شود.

همچنین قرار است در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم روزی در سرای اهل قلم ویژه‌ برنامه‌ای برای نویسنده رمان سووشون در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر برابر خبر  مهر فعالیت کدگذاری و شماره‌گذاری بر مکتوبات موجود در منزل سیمین دانشور و جلال آل احمداز 22 فروردین آغاز شد.

بنا براطلاع از صبح امروز دو نفر از متخصصین امور کتابداری با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل سیمین دانشور به کدگذاری آثار موجود در منزل وی پرداخته‌اند.

در نخستین فرآیند که علی رغم تاکید روز گذشته مسئول پیگیری برنامه‌های ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بود به صورت رایانه‌ای انجام شود، آثار مکتوب، دست‌نوشته‌ها و حتی نامه‌ها و پاکت نامه‌های موجود در منزل دانشور و آل‌احمد به صورت دستی جدا و تفکیک شده است تا در روزهای آینده شماره‌گذاری آنها آغاز شود. این گزارش حاکی از آن است که این کار بدون حضور نماینده‌ای از خانواده دانشور و آل‌احمد انجام پذیرفته است.

پیش بینی می‌شود این فرآیند کد‌گذاری تا یک ‌هفته زمان ببرد.

کد خبر 165730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز